Jump to content

Buepresse i Oslo


Yatta

Recommended Posts

Er det noen som har en buepresse å låne eller har mulighet å hjelpe meg?

 

Fikk meg ny bue på fredag, en PSE Vendetta XS. Var kjempeklar for å prøve den på søndagen men der ble det en skår i gleden. Hadde familiebesøk på lørdagen og skulle vise den frem til alle sammen. Jeg sa veldig klart og tydelig at ingen skulle tørrskyte bua for da kunne den bli ødelagt. Sa at ingen helst skulle dra den opp også bare for å være sikker. Dette var fint og bra helt til jeg gikk på do. Mens jeg satt og gjorde mitt fornødende hørte jeg et smell og "faen!". Tenkte det værste at noen hadde skutt en pil inne. Løp ut og fikk se onkelen min med bua i hånda. Han hadde dratt den opp og mista strengen. Resultatet var at strengen hadde sprettet ut på den nedre kammen.

 

Så med en bue som ikke virker ble helga temmelig kjip for å si det sånn. Har sett litt rundt etter buepresser på nettet men er litt usikker på hva slags presse som passer til x-force L6 armer. Er det noen som har en presse som passer og kan hjelpe/låne meg eller har noen tips til hvordan jeg kan fikse dette?

 

Legger opp bilde av skaden så fort jeg får det til.

 

Mvh Trygve

Link to comment
Share on other sites

Den er tørrskutt, dvs. avfyrt uten pil i. Noe som man på det sterkeste blir frarådet og gjøre, da dette og verre ting kan bli resultatet. MEN de fleste er vell uheldige en gang iblandt, nybegynner som jeg er har det hendt meg også men heldigvis uten noe negativ konsekvens utenom såret stolthet ;)

Link to comment
Share on other sites

@x-force

Nei, bua blir ikke spent opp. Skal kjøpe en liten bue presse men må finne ut hvilken som passer bue og budskjett. Ser dette kommer til å bli en dyr hobby. Tenkte om noen hadde en presse jeg kunne låne så jeg slapp å vente så lenge på min presse. Skal ta å titte litt rundt på nettet nå og finne noen som passer.

 

@CorporalClegg

Ja, han sa han ville betale hvis det kostet noe. Men jeg sa det kansje var noen klubber eller ildsjeler i nærheten som kunne spenne opp bua mi. Skaden i seg selv er forhåpelig bare at den har gått ut av sporet så det burde ikke koste noe.

Link to comment
Share on other sites

Du bør sende bua di til Arve Vestgård han har buepresse til buen din og han holder til ikke så alt forlangt unna Oslo men et stykke

legger kontakt info til han her :) håper det ordner seg, selv så smadret jeg en svin dyr pil i helga :cry:

 

Kontaktopplysninger

 

Arve O. Vestgård Import

Brødbølvegen 737

2224 Austmarka

Tlf: 628 28 639 - mobiltlf: 900 84 555

E-post: arve.olav@vestgard.no

 

Nye åpningstider f.o.m. 1. juli 2010:

Mandag-torsdag 1000-1800

Fredag 0900-1600

Helger og andre dager etter avtale

24 timers service på mobil 90084555

Besøksadresse: Brødbølvegen 737, 2224 Austmarka

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Nite Hawk på min Vendetta og det fungerer fint. Men ser at ingen foreløpig har nevnt at du bør kanskje ta ein bommulsdott og stryke over lemmane på bogen. Det vil avsløra om det har blitt sprekker i den. Det kan forekomma i slike tilfelle.Bedre føre var.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...