Jump to content

Gassporter Rem 1100


Ole_Netland

Recommended Posts

Jeg har litt spørsmål ang gassportene i løpet på en remington 1100 ( mye mulig samme på 1187). Jeg har to løp til min halge, et 12/76 løp, der er det et hull/gassport i løpet. Det andre løpet er et 12/70 løp, men her er der to gassporter ved siden av hver andre. i tillegg er der på siste løpet en skrue på hver side av gassportene som ser ut å være til å strupe portene med.

 

Noen som har kjennskaper til dette? eventuelt hvordan ser dette ut på deres?

 

løpet med 1 gassport (kaliber 12/76) veksler ikke i det hele med leirdue ammo, mens med tunge jakt patroner veksler den helt fint. med 12/70 jakt patroner hender det at hylsa står på tvers i utkaster åpningen. Nå har jeg ikke fått testet 12/70 løpet enda, men kan det tenkes at det har to porter pga patronene her ikke har samme trykk og derfor må ha mer port areal for å veksle slikt at jeg kan forvente at den veksler fint med leirdue ammo her? har vurdert å få tak i ny rekyl fjær og eventuelt kappe denne litt for optimal veksling med lettere patroner.

 

Håper på innspill her..

Link to comment
Share on other sites

Har også 2st løp til min Rem 1100, begge i 12/70 og med 2 gassporter.

Orginal-løpet (det andre kjøpt senere), har som du beskriver skruer som reglerer gass-flødet. Det andre løpet mangler skruer, og har kun to hull.- Med jaktpatroner (28grams og opp) er vekslingen pålitelig.

 

Tror ikke du kan forvente 100% funktion med 24grams lerdueskudd.

Jeg har satt på en ekstra O-ring (2st), sånn at den tetter bedre og eliminerer gass-lekasje forover.

Dette har hjelpt, men som sagt: ikke helt pålitelig med så "lette" patroner.- I snitt,.. en til to skudd som ikke veksler på en serie(25).

Skyter du Jeger-trap el Nordisk trap uten doubleer, gør ikke dette noe, bare litt "irriterende".

Kapping av fjærer er noe jeg ikke har prøvet eller praktisert.

 

bobby

Link to comment
Share on other sites

Har eid en Rem 1100 med skrue for å justere utslippstrykket likedan som du beskriver.Skruen har 2 V spor som du kan justere hvor mye trykk du slipper ned på stemplet som driver mekanismen.Dette brukte jeg for å finne en ladning til mine hjemmeladdepatroner.Justerte trykket/utslippet på stemplet slik at den såvidt vekskla med Nittedal Expresspatroner.Lada meg så opp til lik funksjon med hjemmeladde patroner med samme haglvekt og likedan wad.Angrer på salget av denne 1100 hagla :trist:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...