Jump to content

HJELP ! 7mm RM til Blaser R93


Snus

Recommended Posts

Trenger hjelp til å finne ett 7 mm RemMag løp til Blaser R93. Tomt i Norge ?

 

Etter 1,5 måned med våpensalg og endeløs venting på godkjent søknad skulle jeg endelig få min første Blaser med 7mm RM løp på. Lagt av på en kjent våpenbutikk. Skuffelsen var mildt sagt liten når det viser seg at leverandøren hadde solgt løpet.

Uten noen snev av selvkritikk fikk jeg bare telefon nummer til Norma på en mail.

Leveringstid er 4-6 mnd.

 

Tok selv ørti telefoner til større leverandører og sjekket. Kan se ut som det er helt tomt for Blaser løp i det kaliberet i Norge.

 

Om noen vet om ett 7 RM løp så gi meg ett stort hint. Jeg kommer til å fortsette å lete, men det kan se ut som slaget er tapt foreløpig. PLz gi lyd om du vet om ett løp.

Link to comment
Share on other sites

7 RM er jo Norges "mest" brukte kaliber. Kan nok være du hadde hatt en enklere dag om du prøvde deg på en 300 mag isteden. Er nok ikke mange som ønsker å ligge inne med løp i kalibere som kun selges ett ytterst begrenset antall av årlig.

 

Synd egentlig da 7 RM er ett strålende kaliber som egentlig burde vært ett av de mest brukte storviltkaliberne til mellomviltet som vi jakter relativt mye av her hjemme. Men 30-06 er jo vanskelig å vippe av pinnen....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...