Jump to content

Norrøna Dri3


Joggen

Recommended Posts

Noen som har erfaring med Norrøna`s egen membran kalt dri3?. Lurer på å kjøpe meg ei Norrøna jakke med dri3 istedet for den vanlige Goretex som de ellers bruker. Norrøna har nå kommet med en egen membran i noen jakke modeller. Den jakka er nesten halve prisen i forhold til samme modell med Goretex membran. Lurer på om noen har erfaring med dri3 VS Goretex i Norrøna?. Eller om en må tømme sparegrisen helt og kjøpe i Goretex?.

Link to comment
Share on other sites

Jeg testet Norrøna Trollveggen med både dri3 og Goretex, og jeg endte opp med goretex varianten.

 

Er en knallgod jakke uansett hvem av typene man velger, men jeg syns dri3 var noe stivere, og jeg syns kvaliteten på goretex virka litt bedre. Fikk rett og slett en litt bedre følelse av goretex`en, og gikk da for den.

 

Fikk den i tillegg til en grei pris (ca 4.200) så forskjellen mellom de to var ikke så avskrekkende..

Link to comment
Share on other sites

Tror du vil bli fornøyd uansett hvilken av trollveggen jakkene du velger. Trollveggen med dri3 membran er vel den jakken til norrøna med dri3 membran som er mest robust og slitesterk.

 

Jeg er ikke helt enig i det Helghog skriver om at dri3 jakken er stivere, vil si det er tvert imot er Gore tex pro shell'n som er stivest.

Ellers så er dri3 jakken testet for en vannsøyle på 20 000mm mens gore tex er testet for 28 000mm, uten at jeg tror dette er av veldig praktisk betydning.

Men velger du en gore-tex jakke så får du av det mest slitesterke produktene som Norrøna lager, så det er jo ei avveining man må ta om det er verdt å legge i de ekstra 1000 lappene.

 

Nå skal dette riktignok taes med en klype salt, men en av grunnene til at gore-tex jakkene er dyrere enn dri3 jakkene er vel at det koster en del å bruke merkenavnet gore-tex i motsetning til sitt eget membran (dri). Mulig noen vet dette bedre enn meg.

Norrøna har tatt i bruk dri membranet mer og mer de siste årene, og den utviklingen kommer til å fortsette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke kjøpt Norrøna i det hele tatt. Jeg har mange produkter derifra og synes de har tapt seg de senere årene. De har gått fra å være en turtøyprodusent til merkevare. De har fokusert mer på lave produksjonskostnader enn kvalitet mener jeg. Greit at Norrøna er flinke med garantisaker, men jeg vil bruke jakka i stedet for at jeg må mase på de for å få den tilbake etter reparasjon eller få ny.

 

Etter div Norrøna med dårlig kvalitet i det siste er det Klattermusen jakke neste gang for min del.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker veldig godt Norrøna. Plaggene passer godt på kroppen min, og det har blitt mest Norrøna de siste årene. Har ikke hatt noen problem med kvaliteten med dem ennå. Har hørt litt om de Klatremus klærne, men har ikke sett hva det er. Vet ikke om det er noe slags bomulls klær?. Vet Svenskene er glade i sånne, og det er jo et litt annet klima inne i Sverige enn det er i her på Nordvestlandet. Tror ikke de selges her omkring ihvertfall.

 

Da har jeg kjøpt jakke, og det ble ikke DRI3, men en Norrøna Trollveggen proshell goretex, he he. Traff ei flott ung dame i en Intersport butikk, å ville gi meg en saftig rabatt, som solgte den til 3999 kr til meg. Syntes 5500 kr for ei jakke ble litt mye, men etter tilbudet ho ga meg var vi enige, og jeg slo til. Har sett litt på div nettbutikker, å prisen der og er 5500 kr. Det blir ihvertfall ei billig jakke for meg dette, for dette er ei tøff og stillig jakke, som jeg kommer til å bruke i mange år fremover. Jeg mener dette er Norrønas tøffeste jakke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...