Jump to content

Test av ammo som er best i min salong


sjorgen

Recommended Posts

Skal teste ammo i mårra, finne ut hva som går best. Men da lurer jeg litt, man skal vel ikke pusse løp før man gjør dette? Om jeg gjør dette slår det vel negativt ut på presisjonen?

Nei ikke nødvendig å pusse. Viktigste du kan gjøre er å skyte minst 20 skudd - helst mange flere-- med ny lot, før du gjør test av nye skudd.

Link to comment
Share on other sites

Resultat: CCI standard velocity funka særdeles dårlig.. Opp til ca 40 cm avvik på 150 meter. Det er _mye_.. Kjøpte en boks med 10 esker a 50 runder, skøyt vekk 150 av de i går kveld. Levere tilbake til butikken.

Andre som har samme erfaringer?

 

Skal prøve ny ammo i dag, forhåpentligvis med bedre resultater.

Link to comment
Share on other sites

Resultat: CCI standard velocity funka særdeles dårlig.. Opp til ca 40 cm avvik på 150 meter. Det er _mye_.. Kjøpte en boks med 10 esker a 50 runder, skøyt vekk 150 av de i går kveld. Levere tilbake til butikken.

Andre som har samme erfaringer?

 

Skal prøve ny ammo i dag, forhåpentligvis med bedre resultater.

 

CCI Standard går så det griner i CZ Varminten min.5 skudd 7-10 mm på 50 meter og 90-100 mm på 200 meter.

Så ingen fasit finnes om hvilken ammo som er best

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Bruker en M67, tidligere konkurransevåpen.. Går så det griner med standard-ammoen til DFS, men det meste annet funker dårlig..

 

Har lett etter Eley B. Sport, men ingen her i distriktet som har den. Skal til Stavanger i mårra, se om jeg finner noen der som kan ha det. Men kan ikke komme på å ha sett en eneste jaktbutikk der nede. Nærmeste er XXL.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...