Jump to content

Jämthund


Skeptisk

Recommended Posts

Prøv på ackers.se. Han har til tider mye bra, men vær obs de er som regel veldig rovdyrskarpe og til tider jakt idioter. Ellers så har jo Hærkila kennel endel bra linjer.

 

Jeg lurer også på en ny Jemt valp etter hvert. Men da skal jeg leite litt bedre. Hadde litt hastverk første gangen :oops: HAr ei flott tispe , men desverre ikke helt topp jaktlyst, det bunner ut i relativt dårlig påhenglighet

Link to comment
Share on other sites

Interessant. Jeg har også tenkt å bruke litt tid på dette. Regner med at det ender opp med en hannhund. Skarphet og jaktidioti er vel og bra det, men det er de 10 månedene ellers i året. Da er det ikke minus med litt vett. Noen som har noen synspunker på om man burde konsentrere seg om Sverige?

Link to comment
Share on other sites

Er du interessert i å stille ut? Jaktprøver? Avl? Hva vil du ha? Hvor vil du jakte? Hva slags terreng? Hva slags gemytt?

Tenk igjennom dette og så begynner du en telefonrunde til avlsråda i Norge og Sverige, og få noen navn av de.

Finn en hannhund som du synes om. Deretter tar du kontakt med vedkommende hundeeier og spør hvilke tisper som kommer /er/akkurat har vært hos denne hannen.

Deretter tar du kontakt med tispeeierene og finner ut hvordan hvordan tispene er. Finner du noe aktuelt, bestiller du en valp av hannhundeieren hvis ikke vedkommende skal ha en selv.

Hannhundeieren har 1. valg i kull, så...

Skulle kanskje ikke røpe valpekjøpmetoden min, men ok, så lenge ikke noen andre får vite det, så :)

Slik jeg har forstått det, har Stephan Ackerstierna stående en del hunder rundt om som andre holder for ham. og så selger han de i gjennom sitt nettverk.

Herkila har en "enorm" mengde hunder de selger og er meget dyktige på salg.

Nei, man kan lete og lure fælt hva man skal gjøre, men snakk med raseklubbene. tror du finner nøkkelen til bra utgangspunkt til valp hos de.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...