Jump to content

Benelli Argo rifle


kenten

Recommended Posts

Tenkte eg skulle kjøpe meg ein benelli argo i kaliber 308 win , noen som har prøvet riflen i dette kaliberet ? Hvordan er presisjonen ? Er det mulig og kappe løp og montere lyddemper på denne ? Noen andre kaliber du får benelli argoen i som dere heller vil annbefale ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil kalle den en meget god halvauto etter mange skudd med den men skal du ha demper er ikke dette RIGTIG VÅPEN , DEN GÅR IKKE PÅ AUTO med DEMPER . Kjenner flere som har gått i fellen og kappet pipe her og montert demper og så står du der . På disse har du ikke mulighet for og justere gasstrykk . Mange forhandlere har sviktet her ved salg med denne opplysningen. Jeg har hvert i kontakt med fabrikk og ved salg som ny ligger det med en advarsel at demper ikke må monteres var svaret jeg fikk .

Selv om jeg selv jakter med Browning Bar er det en kort,lett og ypperlig 1/2 auto som funker topp med demper etter justering (egen skrue for just av gasstrykk) .

Link to comment
Share on other sites

Valgte i sin tid bort Browning da den ikke kom med justerbar synt stokk. Er den nye synt stokken til Bar justerbar?

Liten vits med en kolbe som ikke passer hvis det skal skytes hurtig. Bør være på plass et system der du kan justere kolbe for bruk av forskjellige siktemidler.

 

Argo kan du ikke montere demper på. Hvis man monterer demper på Bar må gassport justeres(har lest). Spørsmålet blir jo da om den klarer alle slags ladninger med demper eller om gassport må justeres fra ladning til ladning??

 

Paal

Link to comment
Share on other sites

Valgte i sin tid bort Browning da den ikke kom med justerbar synt stokk. Er den nye synt stokken til Bar justerbar?

Ja den er justerbar :wink: Syns det går å skyte rimelig kjapt. Har selv skutt opp på under 5 sek ved bruk av de opne siktene :D

Link to comment
Share on other sites

'jaktdalen' hvis man monterer demper på Bar må gassport justeres(har lest). Spørsmålet blir jo da om den klarer alle slags ladninger med demper eller om gassport må justeres fra ladning til ladning??

___________________________________________________________________________--

 

Har justert ganske mange Browninger etter hvert men har ikke hørt av noen at vanlig jaktammo ny eller omladd har hvert problem . Med veldig lette kuler og ladninger vet jeg noen har hatt varierende erfaring.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...