Jump to content

Lee .32 SWC Kule i Rørtang


jarex

Recommended Posts

Har testa dette i en Sako Triace .Har brukt Lee sin RN kule.Prøvde å sette kula bak fram .Best presisjon fikk jeg med kula satt som en wadcutter med nesa fram med 1,3gr N310 bak.Bruker samme kula i en S&W 631 4" j ramme revolver.Er stadig på utkikk etter wc kuletang til .32.Noen som har for salg?Helst med så mange kulekaviteter som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt med Lee swc kuler i GSP`n i 4-5 år. Topp presisjon, men litt problemer med å få registrert treffene når jeg skyter på elektroniske skiver. Jeg lader med kula så langt ned i hylsa at skudda akkurat går greit i magasinet. Jeg lader med 1,2 grs Witavouri N-310.. Lada med 1,0 grs til å begynne med, men har etterhvert gått opp til 1,2 pga bedre funksjonering. Fungerer 100% i min pistol iallefall :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Deerkiller:

Jeg fant 6 hulls tanga til Lee 85 gr WC på Hunters House i høst. Den er gått ut av produksjon og jeg betalte full pris for den. De hadde ihvertfall en tang igjen.

 

Ellers kan du bli med på gruppekjøpet til Cast Boolits på en 4 hulls 98gr HBWC. Den blir vel satt i produksjon snart.

Link to comment
Share on other sites

Hei.Takk for tipset.Har maila til Hunters house om den Lee tanga.

Hvordan kan man støype hulbase med en 4 hulls tang?

Ellers er jeg intreser i det gruppekjøpet du nevner.Ta kontakt når dere skal handle.

 

Deerkiller:

Jeg fant 6 hulls tanga til Lee 85 gr WC på Hunters House i høst. Den er gått ut av produksjon og jeg betalte full pris for den. De hadde ihvertfall en tang igjen.

 

Ellers kan du bli med på gruppekjøpet til Cast Boolits på en 4 hulls 98gr HBWC. Den blir vel satt i produksjon snart.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
http://castboolits.gunloads.com/showthread.php?t=115711

 

Cramer system på pinnene.

 

Hvis du ikke er medlem, må du melde deg inn for å være med på gruppekjøp. Anbefaler uansett at du myser litt rundt på det forumet. Det du ikke finner om kulestøping der, er ikke verdt å vite.

Kanskje av interesse??

Jeg ville melde meg på dette gruppekjøpet, men siden det da var avsluttet tok jeg direkte kontakt med Miha Prevec (MP-Molds) for å høre om det fortsatt var mulig å bli med. Dette var ikke noe problem, betalte pr PayPal når tanga var ferdig og fikk den i posten 14 dg etter bestilling (pris ca kr 800,- hentet på posten som rekommandert pk.Tanga som er en HBWC .314 95 grains måtte prøves og jeg var meget fornøyd med hvor behagelig denne var å jobbe med. Når tanga åpnes er det bare å trykke pinnene ut sideveis og kula løsner så snart jeg snur tanga på hodet. Måtte også lade litt for å se hvordan denne gikk, og med 1,3gr-V310 så samlet den innenfor 40mm med anlegg. Vil teste mer på dette senere. Det fulgte med noe smøremiddel til de bevegelige delene til denne tanga og hvis noen vet hva dette er og hvor det kan skaffes her til lands, så gi gjerne en tilbakemelding på dette. Legger ved noen bilder som viser tanga og en kule.

e5s11y.jpg

1ze84ua.jpg

fxuxco.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bomskudd,

 

Jeg fikk tanga i posten i går og rakk såvidt å støpe noen kuler i går kveld. Har leggende en .314" die til Star'en jeg bestilte for denne kulen.

 

Skal teste med to forskjellige hardheter (luftpistolbly 9 BHN og "vanlig kulebly" 12BHN) og endre mengden av fett (en vs. to fettriller). Har hørt at noen ganger kan det være best å bare fylle en fettrille.

 

Uansett detter kulene av pinnene når tanga snus, ihvertfall med kulebly på 360 grader C. En fryd å jobbe med tanga, til tross for vekten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...