Jump to content

KKC til 200STR?


smaug

Recommended Posts

Ser jo at det er en del tråder om KKC vs GRS osv men ble ikke helt klok på om KKC leverer til 200STR lengre? Finner ikke det som alternativ på siden deres. Ser også at de skriver at fra 2010 blir skjeftet laget av Stratabond. Finish blir tatt opp som en fordel i favør GRS som også bruker Stratabond, men er det sånn at finishen fortsatt er bedre på GRS eller har dette jevnet seg helt ut?

 

Minnes å ha lest at GRS er en del tyngre enn KKC. Er forskjellen noe å snakke om eller er det bare noen fille gram?

 

edit:

 

Er det noen som har bilde av en komplett STR med GRS stokk? Så et bilde av KKC stokken på en STR og synes at selve stokken er kjempe flott men akkurat magasinløsningen var litt "deal breaker" i mitt hode(ser jo ut som man har i et 12,7 magasin i). Er det samme løsningen på GRS stokken?

Link to comment
Share on other sites

Ja bildet av KKC stokk på en 200STR har jeg sett men jeg finner ingen bilder av en GRS stokk på en 200STR for å sammenligne med. Er samme løsningen valgt for magasinet eller har de laget en hengemage slik bla McMillan stokken har for å dekke magasinet?

Link to comment
Share on other sites

Sjekk ut GRS på Facebook, der ligg det MANGE bilder.

Har nylig kjøpt meg ein GRS jaktfeltstokk sjølv (jaktstokken er ikkje tilgjengelig for 200STR pga. for lite gods i stokken til at det er mulig med den låskassa).

Har aldri vurdert å kjøpe KKC til 200STR pga. idiotisk konstruksjon i forbindelse med magasin, der er GRS masse bedre.

Den er noke tyngre enn KKC (2-300gram?), men stokken er forholdsvis baktung, noke som er ein fordel enten du skal ha dempar eller ei.

Personlig tenker eg ikkje på vekta, likar bedre tungt stabilt våpen enn fjærlett vinglevåpen.

Med GRS stokk, lang Hausken Whisper dempar og 72 Zeiss sikte passerar vel våpenet 7 kg, men det gjer meg ingenting å drage det timesvis til fjells.

Det einaste eg så langt har å kritisere GRS for er aat det er litt knotete og rett og slett trangt å montere stokken.

Måtte rett og slett fram med dremelen og slipe ut litt for at magasinutløysaren skulle gli lett på plass.

I tillegg kan grepet bli litt glatt, men der limer eg berre på litt asfalttape når eg finn noke passande.

Link to comment
Share on other sites

Takk Østengen. De bildene der hadde jeg ikke kommer over med det første tror jeg. Veldig enig med deg Inbreak. GRS stokken ser mye bedre ut på en 200STR enn KKC som får litt hjemmemekk løsning på magasinbrønn selv om resten av stokken ser skikkelig bra ut. Blir nok en GRS på meg også.

 

Trodde i utgangspunktet at justerbar jaktstokk fra GRS var dønn lik mtp på utforming rundt låskasse/løp og at det bare var kolbe som var endret for å få en mer jakt look men fikk samme svar som du Inbreak. Synd i grunn fordi jeg synes i den har den perfekte kombinasjonen av å være fleksibel/tøff og tradisjonell utseende. Oh well.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...