Jump to content

Redfield Revenge


geewee

Recommended Posts

Aj aj aj...

Ja for nå fikk jeg jo ikke noe mindre lyst til å bytte ut AICS'n på 700 med en McM HTG, og S&B-kikkerten med en slik Redfield :forvirra: .

Ja, det blir vel teknisk sett en nedgradering av 700'n det da, men av en eller annen merkelig grunn, så er det noe veldig tiltrekkende med en M40-klone.

 

edit:

Men, er ikke egentlig Redfield Revolution 'riktigere' i forhold til M40 med tanke på justeringen av okularet?

 

edit 2:

Oh-oh-oh: http://www.ebay.com/itm/Redfield-3x9-Rifle-Scope-Accu-Trac-USMC-M40-Sniper-/380283166726

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det blir spennende å se hva Revenge'n skal koste her i Norge. Redfield Revolution er ihvertfall ikke avskrekkende dyr. Men er det noen som kan si noe om kvaliteten på disse (både optisk og mekanisk)?

 

edit: Opticsplanet selger visst denne (3-9x42 med accu range-retikkel) for $180,-

http://www.opticsplanet.net/redfield-revenge-3-9x42mm-rifle-scope.html

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som skjønner hva som er forskjellen på retiklene Hunter, Sabot, og Varmint?

 

edit:

Jeg tror jeg fant ut av det. Det er litt forskjell på avstandene til treffpunktene i retikkelet. Dessuten er det en liten variasjon i om det er prikker eller streker som indikerer punktene.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hvordan den der range estimeringen der funker. Ser jo ikke ut for at det er noe batterigreier på kikkertene.

 

Hvor nøyaktig blir det? Godt nok til å treffe en snusboks eller blir man nødt til å plinke tilitersbøtter på 300 meter....

 

Noen som kan forklare litt :)

Link to comment
Share on other sites

Forklares ganske bra i denne videoen.

 

 

Kommer ikke så godt fram i presentasjonen på hjemmesiden hvordan det virker.

 

Min tolkning; man skrur på forstørrelsen slik at målet blir "bracketed" (norsk ord for..?). Deretter leser man av av avstanden der den horisontale streken (øverst i retikkelet) krysser på vertikalstreken. Skru deretter på full styrke, velg rett overhold og skyt.

 

Edit: I videoen sies det at de slippes på markedet i april. :)

Link to comment
Share on other sites

Men det er vel slik at man må kjenne størrelsen på det man estimerer avstand til? Ser for meg at dette ikke er brukbart til prikksyting på småvilt. Sikkert ikke lett å finne avstand til en and på sjøen med det der. Ser for meg at avstandsmåler og klikktabell er mere safe.

Link to comment
Share on other sites

Revenge er tydligvis ikke på markedet ennå, men den er vel like om hjørnet. Jeg funderer faktisk litt på en sånn en, eller evt forgjengeren Revolution.

Men, så ser jeg at Leupold VX-II og VX-3 nå kan fåes med CDS (Custom Dial System). Altså, kalibrete justeringstårn i forhold til kulebane, eller med andre ord: kulebanekompensator. Er det noen av dere som har erfaring med dette CDS-greiene? Vil det være å foretrekke fremfor Redfield'en? Utseendemessig er de ganske så like, og burde jo således kunne passe greit på en M40-klone.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...