Jump to content

Bygge en dobbelrifle !


gunnarf

Recommended Posts

nei den skal bygest i sverige eg må ut lit over hundre tusen for den for den her skal bygest fra skres men du kan ta ein hagle så bygger han om det løpet til dobberifle løpt til deg. eller du kan kjøpe ein blaser b97 da får du den til 30 000.

 

eg jakt med hund på hjort i og rådyr i norge. så jakter eg gris og dåhjort i sverige

Link to comment
Share on other sites

eg må ut lit over hundre tusen for den for den her skal bygest fra skres

Tolker det som at han får bygd en fra scratch for 100 000 og at det blir billigere om man bygger den på en haglemekanisme!

Mener å huske å ha lest en artikkel om en merkel dobbelrifle bygd på en kal.20 haglelås av Vågsland. Nydelig rifle med diopter

Link to comment
Share on other sites

eg har set ein drilling som han har laget der kaliber 20 i hagel og kaliber 22 på med dobbel av trek og når du skal ha kule så velger du den på preser ram ein lit metal bit da liger kula fremeste av treken og du har tre fjøre så du kan skyte dei to hagle så kule men det kan du ikke på dei nye drillingane og så linger kaliber 22 mellom løpene på haglen og den her over/under hagle så det er så vit at du merker at det er 22 der

Link to comment
Share on other sites

Mye flott til 100 ja

En vanlig drilling er jo perfekt til rådyrjakt,en dobbelrifledrilling er vel bedre om hjort jaktes mest.

Uansett så får man slike for under 70 000 :)

Da blir 100 000 for en ombygd hagle fra Sverige unormalt høy pris i mitt hode!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...