Jump to content

Smith and wesson M&P15 .300 whisper/AAC


Hedmarkingen

Recommended Posts

Man anbefaler å begynne med en noenlunde standard AR-15, rigget for konkurranse, før man roter seg bort i de mer eksotiske variantene. 8)

 

Har du en godkjent lower kan du nok få til en Whisper rigg uten at jeg ser det helt store poenget for sivilt bruk i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Winge våpen sier:

 

S&W har pr dags dato KUN fått lov til å eksportere ut av USA til Euro land modeller som har betegnelsen (i) i seg som siste bokstav. For eksempel M&P 15i. I vårt tilfelle at modellnummer/skui number. 811010 er den eneste modellen som S&W har lov til å eksportere til Norge. Modellbetegnelsen for denne er M&P 15i og kommer kun i kaliber 223. Antatt pris er ca 10000,- leveringstid er helt avhengig av POD, siste nytt fra saken, er at POD nekter å godkjenne disse, føre evt. ny lov er på plass. M&P 15i skal i utgangspunktet bli godkjent, og vi har også fått klarsignal fra Kripos at de ikke har noen innsigelser slik saken fremstår idag, men det hjelper ikke når POD så langt har godkjent den for salg.

 

Winge Våpen har gjort alt i sin makt for å få fortgang i saken.

Link to comment
Share on other sites

Har du en godkjent lower kan du nok få til en Whisper rigg

Det må vel være den enkleste løsningen, det er vel ingen begrensinger på upper så det vil gå som ekstra løp til en systemrifle.

 

uten at jeg ser det helt store poenget for sivilt bruk i Norge.

Nei, hva skulle det være? En dempet sak så du er sikker på at timeren ikke registrerer deg? Og som en bonus får man elendig kulebane for lengre hold :mrgreen:

 

Ikke holder den major-kravet heller, så annet enn til hyggeskyting ser jeg ikke det store behovet for en slik rigg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...