Jump to content

Walther pp


emarkus

Recommended Posts

Det er egentlig lite å rote seg borti med PP i .32ACP, som er det vanligste kaliberet. Det er ikke så mange av dem som er så veldig mye skutt med heller.

 

Det er vel gjevest med førkrigs/krigs, ZM merket, men personlig synes jeg kvaliteten ikke er noe dårligere hverken for Manhurin eller Ulm. Se opp for produkter fra slutten av krigen. Det skortet på det meste for de fleste tyske våpen da.

 

Det er såvidt jeg vet ingen som selger dem fra overskuddslager lenger. For ca. 10 år siden fikk jeg ram på en .32 Manhurin som hadde ligget på dansk politilager i over 50 år, komplett med original eske, manual, osv., men den tiden er vel over.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan trygt si at jeg forstår havesyken! Jeg har selv en ZM PP, og den går meget godt til å være en liten lommepistol. Det er kjempegøy å skyte med disse små jerna. Vil du ha noe annet moro så kjøp deg en 6,35 også. Koster ikke mye å kjøpe, og ikke mye å skyte med :wink: .

Alle jeg prater med som vet noe om PP'er sier at det er Zella Mehlis(med fare for skrivefeil i navnet) som gjelder.

Lykke til med kjøpet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...