Jump to content

Adapter for lyddemper på .22-pistol


Guest Chiefen

Recommended Posts

Lages slike adaptere for lyd-dempere på mål eller fines det et utvalg av standard størrelser?

Om en "må" lage en slik selv, er det noen form for tetning mellom løp og adapter (o-ring?)? Er det en fjær som holder adapteren på plass (fjærtrykk mellom munning og adapter?)?

Link to comment
Share on other sites

adapterne som finnes er for ruger og browning. den det var henvist til i en annen tråd nettop som spyttet må det ha vært noe feil med, de har en flate som skrus imot munningen for å tette.

et bajonettfeste festes rundt kornet, men det er ike den som demperen sitter på, demperen siterre på en gjenget sak som er skrudd inn i bajonettfestet, og som sagt, strammes mot munningen,

da oppnår du både at det blir tett, låser bajonettfestet rundt forsiktet, og rett mot munningen. du har dog ingen garanti for at du ikke er ute av senter med boringen av pipa, når bajonettfestet sitter rundt ytterdiameter, og brustnongsflaten klemmer mot munningen. men det ser jo ut til å gå bra i de fleste tilfeller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg visste ikke at det fantes adaptere å få kjøpt. Jeg fikk min Browning Buckmark boret opp og gjenget innvendig , samt kronet på nytt. Så fikk jeg en kamerat med en CNC benk til å lage en overgang som jeg skrudde på demperen. Bonusen er at 22 pistolen ser ut som en kal.45 når demperen er av....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei, jeg har levert inn min Buckmark for montering av A-Tec CMM 4 .22lr lyddemper. Noen som har erfaring med presisjonen etter en sånn jobb? De måtte gjenge utvendig og ta av halve frontsiktet for å få plass til demper, noen som har erfaring med dette og hvor mye lyd denne dempern klarer å fjerne?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...