CaptainMillennium Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Hvordan skal man oppbevare fisken når man er på fisketur noen timer og kanskje har noen timer å gå før man kommer seg hjem? Den blir vel fort dårlig hvis den bare ligger på bakken eller blir for varm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retsub Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Et tips er og pakke den inn i fuktig avispapir. Da holder den seg kjølig lengre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Pakk inn fisken og grav det ned i myr/torv. Der er det ofte kjøleskaptemperatur. Merk stedet så du finner det igjen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SSamiK Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Er det prat om bare timer så fjerner jeg mage og blodrand, legger fisken i plast og i skygge/sekk alt etter temperatur. Jo høyere tempratur ute, jo nøyere er jeg med å finne et kjølig sted å oppbevare fisken. Fjerner mage pga bakterier som begynner nedbrytning av celler så fort døden er et faktum. Er det prat om et eller flere døgn før fisken skal brukes eller kan fryses så velger jeg samme fremgangsmåte, men salter. Er det prat om så lang tid bruker jeg myr-trikset eller snø om jeg er på høyfjellet. På den måten holder fisken seg fin i flere dager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaptainMillennium Posted February 19, 2012 Author Share Posted February 19, 2012 Hvis man ikke har tilgang til noe myrområde og det er veldig varmt på sommeren går det kanskje ann å la den ligge i en bøtte med vann? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yhaug Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Skeptisk til å ha fisk i vann....... Hva med å oppbevare den levende i ett nett ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbdg Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Pakk den inn i en våt håndduk/strisekk og heng/legg den i sola Ett alternativ er som andre sier, pakk i plast og grav ned i myr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts