Jump to content

Bruker erfaring på 270w


myrnissen

Recommended Posts

Hvordan er stå med erfaring på 270w her inne?

Ser ut som det kommer ei rifle til inn i skapet,så da var det dette med kaliber igjen da vet dere :mrgreen:

Har 6,5x55 fra før og liker egentlig vanlig standar kaliber,så har tenkt en del på 308w.

Rifla kommer mest til og bli brukt på småvilt og litt storvilt.

Noe av det viktigste er hvordan presisjon er på dette kaliberet vs eks 308w

Håper dere som har erfaring med 270w sier noen ord om hva dere syns om den :)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt 270 noen år men bare skutt opp til rådyr og det var bra medisin :winke1: har nå 260 rem men holder en knapp på 270,har hatt noen forskjellige kalibere fra 6,5 til 338 men 270en er tingen god hastighet med 150grs kuler var fint til mitt bruk,pressisjonen er det ingenting å si på,gikk som regel under 20 mm uansett hva jeg ladet med av kuler,så lenge man lader selv ser jeg ingen problemer med dette kaliberet,valgte 260 på grunn av kort kasse kombinert med 358,ellers hadde det blitt med 270 for min del :D

Link to comment
Share on other sites

tja brukte 150 grs bal tipp i god hastighet :wink: kan ikke si det var så mye mere ødelagt enn vanelig med disse kulene,dyra detter rett i smellen,noe jeg har lagt merke til de ikke gjør med 6,5en vi var 2 kammerater som testet litt på rådyr med 6,5x55 så vi hadde like meninger om dette,så hva andre sier om 6,5x55 spiller ingen rolle for meg :wink: kulebanen er det jo ingenting å klage over den er flat som det kalles av de som er opptatt av det,kjøp deg 270 du vil ikke angre på valget ditt :D men er jo ikke noen reverifle om du tenker på skinnet,men hodeskudd på gås ypperlig :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har kun hatt 270, så erfaringene er ikke store i forhold til andre kaliber. Har skutt litt over 100 sel med denne og 2 elg, så til storvilt skal jeg ikke uttale meg om mer enn at det funket bra :D Til sel er denne fantastisk. Flat kulebane og presis, noe som er en stor fordel på havet med vanskelig avstandsbedømmelse og hodeskudd. Har ikke angret på kaliberet :D

Link to comment
Share on other sites

Har en Lakelander i 270 win og er strålende fornøyd med både kaliber og børse. Eneste ankepunktet er tilgangen på billig ferdigrullet treningsammo, men lader du selv er ikke dette noe problem. Hvis du ikke lader selv er vel kanskje dette et argument for å vurdere andre kalibre. Utvalget i ferdigrullet jaktammo er jo ikke så stort som i de vanligste kalibrene, men det burde være dekkende for det meste av jakt.

 

Har brukt børsa til variert jakt både på stort og smått. De siste årene har 150 grns federal fusion blitt brukt til hjort og rådyr, med godt resultat. Til småvilt var det tidligere 130 grns sako helmantel som ble brukt, men tror denne er utav produksjon nå. Men nå lager norma en glimrende 130 grns helmantel som er super til gås og annet småvilt som skal spises. Er også snill med revepelsen. Til kråker og diverse annet har jeg brukt 90 grns sierra hullspiss. Og den har vært særdeles effektiv.

 

Alt i alt er jeg svært fornøyd med kaliberet, men er nok en fordel å være hjemmelader for å utnytte det fullt ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...