Jump to content

CCI .22LR Subsonic, erfaringer ??


Mauser68

Recommended Posts

har dårlig erfaring med cci,sånn fra før.....men siden det ikke er mulig å få tak i eley subsonic,tenkte jeg det var verdt å teste den nye cci hollowpoint subsonic varmint :roll: og der ble jeg tatt på senga....har skutt 5 kråker og 4 ravn med den,og alle har klappet sammen tvert!før kunne jo spesielt ravnen kry seg flere titalls meter avgårdet,men ikke med den nye ammoen....og presisjonen uten at jeg har testet noe sæli serriøst på papp,er upåklagelig.har ikke bommet på en eneste kråke ennå med nyskudda....mens før var det ca hver 3 kråke som var bom,så innskyting igjen....forstå det den som vil. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

skaut 2 kaniner med varmintern nå i kveld....hold 50 meter...traff inn gjenom bogfjøla,og ingen utgang....måtte åpne for å se,og alt framfor mellomgulvet (hjerte og lunger) var alt bare grus....da jeg traff,hørtes det tydelige "v-max" ploffet.ingen tvil om at disse kulene hadde fungert på hare,og kanskje rev....hvis det hadde vært lovlig da. :wink:

 

var før i dag og testet på papp....presisjonen på 60 meter var 14 mm.og kulefall på 100 meter var gjenomsnittlig på 25 cm,og 40mm samling (var litt vind)....

Link to comment
Share on other sites

Får slenge med noen erfaringer med cci hollowpoint subsonic varmint jeg å :wink:

Har ikke erfaringer annet en fra ei and men virker som man må treffe ben for at den skal ekspandere. Skjøt anda fra sia på 20 meter, kula gikk rett gjennom anda foran hjertet uten å ekspandere, anda svømte utover å da den var på 60-70 merter skjøt jeg den midt i ryggen. det viste seg at siste skuddet omtrent hadde delt anda og den hang bare sammen med skinnet på buken :mrgreen:

noen som har lignende erfaringer med denne patronen ?

Link to comment
Share on other sites

Eg kjøpte noen pakker cci sub med det samme eg fikk salongen min (ruger 10/22 med atec demper)

 

Min erfaring er at begge er like lydløse med demper (dvs hører kun mekanismen og kulenedslaget).

Presisjonen på suben la eg ikke så mye merke til på suben da den gikk til plinking på en 15 meters bane..

Men på cci standard holder eg 10eren på en vindstille dag.

Så eg ser ikke det store poenget i å betale 30-40% mer for suben..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...