Jump to content

Startlister til NM Bane - samt live resultatservice


Domino

Recommended Posts

Bane Nm ser ut til å bli ett oppgjør der 10 på topp møtes for å fordele medaljene seg i mellom....helt greit kanskje for noen ??

 

Men hvis trenden blir som det nå ser ut til, får vi ett stort problem på sikt. For det er lite øknonomisk å ta på seg ett bane NM når vi til slutt bare har en 40-50 skyttere som deltar.

 

Ett bane NM på østlandet hadde nok dratt antall deltakere relativt høy opp, men da må vi først finne noen som gidder å ta det på seg....for det er der problemet ligger. Mange av de klubbene som har størst mulighet (plass) gidder knapt å arrangere ett vanlig stevne i løpet av sesongen, så det er nok dårlige utsikter for ett bane NM på østlandet da..

 

Men ett annet problem slik jeg ser det, er det å legge ett bane NM så langt i unna alt som finns av skyttere...og det bare noen dager før felt NM skal begynne......og i tillegg under LS....det er veldig lite smart....for mange kan det virke som ett NNM som arrangeres der oppe.....dvs ett distriksmesterskap med noen få skyttere fra resten av Norge, men kanskje det er slik fagkomite ønsker å ha det også ??

 

Skal selv ikke oppover, men hatten av for de som gidder.....hadde nok reist hvis ikke felt NM sto på liste noen dager etter......rekker knapt hjem før man evnt må pakke og reise igjen.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

:) Her er et innlegg som jeg ville ha skrevet +1 på Bromark!

Men siden det er unødvendig å plusse på innlegg, vil jeg selv si at hvis bane-nm hadde vært på østlandet, hadde jeg også meldt meg på...

Men vi kan jo ikke få alle konkuranser i bakgården, så at det sprees litt er jo fornuftig.. Å legge store

konkuranser så å si samtidig er derimot dumt.. Da utelukkes man ganske automatisk på noe av det som skjer... Og DET er dumt!

Link to comment
Share on other sites

Oppgulp, Bromark.

 

Bane-NM skulle jo arrangeres av Akershus skytterkrets i år, som alle andre NM i år, visstnok. Når det da ble avlyst så fikk FKP veldig liten tid til å finne ny arrangør.

Når så Svolvær PK stiller opp på så kort varsel på den eneste uka de har mulighet så skal vi applaudere det istedet for å komme med sånne lite gjennomtenkte innspill. De som ikke deltar på bane-NM pga landskytterstevnet tror jeg er rimelig få, for ikke å snakke om at det er et helt annet forbund.

Man kan ikke ta hensyn til alt, slik situasjonen ble denne gang.

 

Vi får håpe østlandet karrer sammen et bane-NM snart.

 

Dette fortjener kanskje en egen tråd?

Link to comment
Share on other sites

Oppgulp, Bromark.

 

Bane-NM skulle jo arrangeres av Akershus skytterkrets i år, som alle andre NM i år, visstnok. Når det da ble avlyst så fikk FKP veldig liten tid til å finne ny arrangør.

Når så Svolvær PK stiller opp på så kort varsel på den eneste uka de har mulighet så skal vi applaudere det istedet for å komme med sånne lite gjennomtenkte innspill. De som ikke deltar på bane-NM pga landskytterstevnet tror jeg er rimelig få, for ikke å snakke om at det er et helt annet forbund.

Man kan ikke ta hensyn til alt, slik situasjonen ble denne gang.

 

Nope, ikke oppgulp nei.....sannhet heter det....

Men det var vel tanken at Akershus Skytterkrets skulle arrangere alle NM, men da må nok flere enn 1 person være innblandet. Det triste her er vel at ingen av fagkomite´ne gjorde jobben sin, dvs sjekket ut om de faktisk kunne greie det som de ønsket....for det må jo fagkomite kunne sjekke før de evnt tildeler ett mesterskap.

 

Ett helt annet tema er det som du sier her, at Svolvær liksom "redder" oss ved å arrangere ett mesterskap, jeg tror nok at vi hadde fått ett mesterskap uansett jeg da, selv om ikke Svolvær hadde kommet inn som en reddende engel. Det problemet jeg ser, er at vi liksom skal ta til takke med hva som helst bare for at vi ikke greier å få tak i arrangører, noen som ønsker å si hvorfor ikke folk gidder å arrangere ??

 

Hva er grunnen til at vi år på år skal sitte å diskutere NM på fagkomte konferanser, alle er enige om at vi skal ha NM men ingen gjør noe med det.....okai, ett par klubber i trøndelag har gjort sitt...men hvor mange klubber eller kretser uten en representant fra fagkomite har arrangert ett NM de 5 siste årene ???

 

Ørlandet og Steinkjer har vel også reddet bane NM ett par år.....og det er en trend som går igjen, hvorfor ikke spørre seg om hvorfor dette skjer HVERT ENESTE ÅR !!!!

 

Kanskje påtide å innse at felt er ob blir mer populært enn bane og kanskje vi må derfor tenke litt mer anderledes for å kunne få skytterne med på mer bane skyting ?? For vi burde vel samle ALLE skytterne i Norge til ett NM (slik som LS) og ikke bare de som bor rett borti gata........!!

 

Er også enig at man bør rullere litt på mesterskapene, men kan noen fortelle meg sist ett bane NM var arrangert på østlandet ?? De siste årene har vi hatt: Svolvær, Ørlandetx2, Steinkjer, Karmøy og nå Svolvær igjen......

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Bane-nm i Svolvær er vel greit nok når ingen andre "gidder" å arrangere det.

Men det synes det priset seg yt av denne verden og langt inni noe helt annet.

Start : 350.- Mysen og Modum tok 300.-

Brus : 20 kr og att på til hadde de fått donert en del brus fra Ringnes, altså lave kostnader på den delen.

Middag : 85,- stivt synes nå jeg greit at maten er dyrere oppe i nord, men at det skal være en prisforskjell på 35 kr fra det Mysen skal ta er HORRIBELT.

Kokt grillpølse i brød kr 15.- Evig diskusjon men grillpølser er ikke skapt for å kokes.

Damene bak disken gjorde en god jobb, men det får da være grenser for hvor dyrt det skal være. Veien for å få en fornøyd skytter er gjennom magen, altså god mat til fornuftige priser. (det har man da lært etter noen års observasjoner på div nm og lignende)

Parkeringsmulighetene egner seg vel egentlig ikke på trykk en gang. Greit at det var få skyttere som fant veien til Svolvær, men det var da kun parkering til en tredjedel av dem.

Et smilekurs på stevnelederen (formannen i Svolvær pk) ja det hadde gjort seg. Si i fra neste gang du skal ha nm så spanderer jeg mer enn gjerne et høflighet og smile kurs, og det med et stort smil =)

 

Været var knall hele uka og det var det som var det beste med hele nm etter min mening. Ja og de koselige damene i den rådyre kiosken da =) De fortjener ros for innsatsen for klubben sin eller gubbens.

 

Reiseveien var lang og bånn kjedelig, men takke elkjøp for garmin med fotoboksvarsler ;-)

Link to comment
Share on other sites

:shock: Trist med så mye negativt da, skytterenka men som du sier, mat og drikke

settes det KRAV til ja!

 

Grunnen til at jeg er innom denne tråden IGJEN er jo at vår skytter tok medalje (2 Gull / 4 sølv og 1 bronse) i ALLE øvelsene han deltok i!

Ole J. Elvestad, LPK er en dugandes skytter!!

Link to comment
Share on other sites

Synd når de som skal ta på seg ett mesterskap skal tyne det de kan ut av de stakkarne som faktisk deltar og betaler en relativ grei sum for å skyte i tillegg. Kokte grillpølser hører ikke hjemme noen steder og skulle vært forbudt.....vet om ett sted de skulle til å koke burgern også !!!!

 

Mr Elvestad har gjort det meget bra i sin klasse (V60) noe som er en klasse for de skikkelig gamlegutta....gratulerer så mye....han er nok i god form til felten også tenker jeg....:-))

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Bånn kjedelig reisevei? Til Lofoten? Seriøst? Da må du aldri tenke på å kjøre i Nord-Sverige, det vil sannsynligvis ta livet av deg. Eller så du aldri ut av bilvinduene?

 

Og når det gjelder kokte grillpølser, Bromark, så er ikke jeg heller noen fan av dem. Men hvis vi virkelig skal ha flere forbud i dette landet, er det nok noen ting som står lengre opp på lista...

 

Ellers må jeg si meg enig i det som er sagt om parkering og prisnivå. Men jeg er nok av dem som velger å synes at det tross alt var bra det ble bane-NM i år selv om det ikke ble lengre sør. Det virker vel ikke som alle ser det slik...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...