Jump to content

Re: Tikka T3 MOA picatinny skinne, hever den sikte?


spissmus

Recommended Posts

Da er T3 i hus, slengte på sikte som har 6mm low ringer og endte med at sikte var så å si i berøring med original skinne på rifla og med løpet. Måtte da bruke medium 12 mm ringer, dette resulterer i, følger jeg, at sikte sitter veldig høyt. Ca 5-6mm over skinne og løp.

 

Har sett på noen tråder her at midway selger 20 MOA picatinny skinner, dette fører følgende spørsmål :

 

- Er heavy duty verdt pengene kontra den ikke-HD til halveprisen?

 

- Vil en slik MOA skinne heve kikkerten litt (~1mm) mer en original skinnen slik at jeg kan bruke Low ringene?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har sett den tråden der. Men uten å være en metallurg så er vel aluminium nesten aluminium? Hvis det er stor kvalitets forskjell kan jeg forsvare å betale 2x.

 

Tråden sier lite om den hever sikte høyere en original skinnen. Så hvis noen har begge så kunne sikkert noen målt.

Link to comment
Share on other sites

. Men uten å være en metallurg så er vel aluminium nesten aluminium? Hvis det er stor kvalitets forskjell kan jeg forsvare å betale 2x.

 

.

Hvis du mener stål kontra aluminium ville jeg helt klart betalt litt ekstra for å få noe skikkelig solid. Billige aluminiumslegeringer er noe skikkelig skrap.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...