spissmus Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 (edited) Da er T3 i hus, slengte på sikte som har 6mm low ringer og endte med at sikte var så å si i berøring med original skinne på rifla og med løpet. Måtte da bruke medium 12 mm ringer, dette resulterer i, følger jeg, at sikte sitter veldig høyt. Ca 5-6mm over skinne og løp. Har sett på noen tråder her at midway selger 20 MOA picatinny skinner, dette fører følgende spørsmål : - Er heavy duty verdt pengene kontra den ikke-HD til halveprisen? - Vil en slik MOA skinne heve kikkerten litt (~1mm) mer en original skinnen slik at jeg kan bruke Low ringene? Edited February 10, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rommling Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 viewtopic.php?f=14&t=39424 diskuterer litt her. greit å ta et søk. hd er anbefalt der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spissmus Posted February 10, 2012 Author Share Posted February 10, 2012 Har sett den tråden der. Men uten å være en metallurg så er vel aluminium nesten aluminium? Hvis det er stor kvalitets forskjell kan jeg forsvare å betale 2x. Tråden sier lite om den hever sikte høyere en original skinnen. Så hvis noen har begge så kunne sikkert noen målt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 . Men uten å være en metallurg så er vel aluminium nesten aluminium? Hvis det er stor kvalitets forskjell kan jeg forsvare å betale 2x. . Hvis du mener stål kontra aluminium ville jeg helt klart betalt litt ekstra for å få noe skikkelig solid. Billige aluminiumslegeringer er noe skikkelig skrap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Har HD på min. Smuud. Anbefales! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spissmus Posted February 10, 2012 Author Share Posted February 10, 2012 Vet du om HD skinna er høyere enn den originale? Jeg trenger ca 1 mm, ellers må jeg blø mer for noen 8-9mm høye ringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Høyst usikker dessverre, har hatt begge men husker ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aarnesen Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 EGW 20moa skinna på T3 tac`en min løftet kikkerten så mye at jeg kunne bruke burris lave ringer i steden for medium. Fra husken er det mer enn 1mm klaring nå, men jeg kan måle skinnehøyden nøyaktig i morgen hvis det er av interesse? /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts