Jump to content

Smith & Wesson 686.


irvin66

Recommended Posts

Spørs om du har satt på i overkant lett rebound fjær i forhold til hvor mye grader/ikke tilslipte flater på rebound sliden (den delen som rebound fjæren er inne i) som rasper over i ramma.

 

Skal man unngå å føle "lugging" ved lette avtrekk, bør nesten delene sammenpasses litt bedre enn de normalt er fra fabrikk. Slik at der ikke finnes grader.

 

Om det kun er ved slutten av avtrekkerbevegelsen (fremmover), er det hanen som glir opp på sperra du kjenner (det er forøvrig humpen oppe på rebound sliden). Den "humpen" og vinklene på denne bør man ikke rote med uten at man vet hva man driver med (på min 586 var den fikklet med, så ny måtte inn).

 

Uansett føles dette ofte bedre med litt sterkere rebound fjær om man t.d har satt inn en 11ib fjær (forøvrig er org rebound fjær fra S&W nesten latterlig sterk med sine 18ib).

 

OBS! Disclaimer, jeg er ingen guru på dette. Har kun noen oppfattninger med grunnlag i tidligere feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...