Jump to content

Montere Vanes på piler, en liten tutorial


Hisbotten

Recommended Posts

Tenkte eg skulle legge ut litt informasjon om korleis ein fjerner og monterer nye vanes/fjærer på piler.

Dette er ikkje rakett forskning, men håper dette kan være fin informasjon for nye bueskyttere.

 

Det er nok fleire måter å gjere dette på, men slik gjer eg det :overrasket:

 

15yyf6p.jpg

 

Ein treng litt utstyr for å gjere jobben. Aceton, kniv, lim, vanes(fjær), jigg, Wraps, Nock verktøy, Bomullsfiller som ikkje loer for mykje.

 

208wkl5.jpg

 

Tenkte å begynne med eit bilde av kniven eg bruker. Ein kan få kjøpt spesial verktøy for å fjerne gamle fjærer og limrester.

Men eg har brukt ein vanlig Stanley kniv med krokblad. Har endå ikkje skadet piler pga bruk av denne kniven. Billig og bra.

Blader kjøpte eg på Clas Ohlson, 10 stk blader for 49.- kr. Då har ein lenge.

 

s17xw8.jpg

 

Begynn med å legge knivbladet ganske flatt mot fjærene. Eg foretrekkjer å halde kniven i ro, og dra pila mot knivbladet.

Synes att dette gjer god kontroll.

 

o6eo2t.jpg

 

Så er det å skrape forsiktig, men bestemt vekk gammal lim. Limen kan sitte ganske godt fast på pilskaftet og det kjem litt an på kva type lim som er brukt frå før.

Skrape så mykje du klarer med kniven. Prøv å skrape frå Nock mot pilspiss og så frå pilspiss mot nock. Ein må bere prøve seg littt fram, så finn ein fort ut kva som funker best.

 

jhan28.jpg

 

Når ein så har fått vekk det meste av limrester, ta ein klut som er dynka lett i Aceton og stryk dette på der kor limen har vore.

Så kan ein evt skrape vekk resten med kniven. Ein må kanskje gjenta dette nokre gonger, for å få vekk alle limrestene.

Acetonen løyser opp limen og gjer det lettere og fjerne limrestane

 

mrr8e1.jpg

Eg foretrekkjer å bruke Wraps på pilene. Det vert mykje enklare og fjerne wraps, enn kva å skrape vekk herda lim.

Å fjerne Wraps er som å ta vekk eit klistremerke. Pilene vert skåna for skrapingen med kniv.

Ein kan og få litt meir fancy utsjånad på pilene med wraps. Wraps finst i utallige varianter,mønster og farger.

Det er bere å velgje og vrake.

 

17ahic.jpg

Pirk laus Wrapen frå arket og legg denne ned på ei musematte eller lignande, med limsida opp.

Det er ein fordel å være rein på hendene, slik att ein unngår fett ol på limflata.

 

 

j6sj0l.jpg

Pass på att pila er heilt rein før ein setter på Wrappen.

Så er det å styre pila rolig ned på Wrapen, slik att Wrappen vert liggande så vinkelrett på pila som mulig.

Nå er det bere å rulle Wrappen rundt pila, uten og få luftbobler.

 

n1ozfm.jpg

Og vips så har ein montert Wraps på 12 stk piler.

 

292tkc1.jpg

Eg bruker for tida ein jigg frå produsenten Arizona. Denne jiggen her, gir fjærer som ligg vinkelrett/straight på lengderettningen, men med ein liten vridning(offset) Sidan eg bruker 2" fjærer her, vert det lite offset på fjæra.

Det som er fint med denne jiggen, er att ein limer alle 3 fjærene på, i ein operasjon.

 

mpv6g.jpg

Ein setter fjæra inn i sporet, med limsida opp.

Det er lett og påføre for mykje lim. Det trengst litt trening og erfaring, før ein finn riktig mengde.

Fordelen med å bruke Gel lim, er att den ikkje renn ned i jiggen, vis ein har på for mykje lim.

Overskytande lim, tørker ein vekk når ein åpner jiggen og tar pila ut av jiggen.

 

 

287onrr.jpg

Etter å ha påført lim på alle 3 fjærene, lukker ein jiggen og låser denne med ein plastring som ein trer nedover pila.

Med Bohning Gel, lar eg denne herde i ca 30 sekunder, før eg åpner jiggen og tar ut pila.

Kor lang tid ein lar pila stå i jiggen, er avhengig av kva type lim ein bruker. Det er bere å prøve seg fram.

Loctite 401 er ein også ein bra lim, men ganske tynflytande. Denne limen, kan få kjøpe i dei fleste Hobbybutikker.

 

2llhtmc.jpg

Så åpner ein jiggen og tørker evt vekk overskytande lim mellom fjærene. Pass på att du ikkje limer fast fingrene..... :oops:

 

5d9lz7.jpg

Her bruker eg Nock tool for å finjustere nocken slik att denne er på linje med cock fletch.(den svarte fjøra, skal være rett opp)Ein kan også vri nocken med fingrane eller med ei tang også.

 

2czzmz9.jpg

Og her er det ferdige resultatet!

 

Håper dette var til litt hjelp.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da var skrittet tatt, og gutten skal forsøke seg på sine egne piler.... Vanes, wraps, nocks, lim, fletcher og pilskaft er på vei. Pilvalget falt på Easton St.Axis FMJ, med Norway Fusion 2` vanes og wraps fra http://www.custommadewraps.com/

 

Ser at denne hobbyen, som alle andre, kjapt kommer til å koste noen kroner ja :-) Får gjemme kvitteringene godt å så ikkje kjerringa ser dem hehe!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...