Jump to content

remmington 700,samler ikke lengere


mike

Recommended Posts

Kjøpte meg ein rem 700 Vtr for nokre uker siden,rett ut frå asken var rifla uhyre presis,hull i hull var regelen,men avtrekket tungt.

Hadde ut mekanisma fra stokken justere avrekket satte sammen rifla og dermed var presisjonen borte,5 skudd på 100 m på 2 tommer.

Prøvd med forskjellig trykk på skjefte skurene med ingen forbedring.

I rein frustrason vart pipa gjort frittliggende heilt frå kammer,og pipa pusset det beste jeg kunne,men til ingen nytte.

Hva er det jeg har gjort feil,begynner å haste for til helga er det jaktfelt karusell :shock: .

TRENGER HJELP FORT SOM FYY :cry: .

Link to comment
Share on other sites

Takker for mange gode svar,menher ikke olje i kammeret,har leupold kikkert og montasjer(som er limt med locktite,kikkerten er slipt inn til montasjene,momentet er jeg ikke sikker på,men har gjort slik jeg gjør på alle riflene jeg har hatt,pipa er pussa og turr pussa med aceton,kikkert siktet er testa på ei anna rifle i dag,der den fungerer slik den skal.

Derimot orming er ikke prøvd,da det er lite med orm her i bygda på vinteren :mrgreen: ,men hadde VTR`n te Sverige å da fikk ørrin det isteden for :lol::| , satser på at det blir det samme ogforskjellige typer ammo div ferdig rulla og hjemme rulla.

Det eneste jeg ikke har prøvd er mc millan stokk.

Link to comment
Share on other sites

Pusse med aceton?

Trur du bør sjekke rekyl opptak at klakken ligger der den skal og at den fremste skruen ikkje er skrudd inn i kassa og presser mot sluttstykke.

Bedding er altid greit.

Sjekk og kroning for skader etter hardhendt pussing.

Tror neppe aceton pussing er presisjonsøkende da du tørker ut stålet å øker friksjon.

Kan og være avleiring i pipa som tuller med deg

 

S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...