Jump to content

Ny Pardini (Børselars rules) !!!!


Lindy

Recommended Posts

Eg må vel som mange andre skrive at eg endeleg har fått ein ny pistol... :P

 

Men eg tenkte eigentleg at eg berre skulle skryte av Børselars. Ikkje for å snakke negativt om andre, men berre snakke positivt om nokon på nettet.

 

Eg kjem inn på Børselars, vert vel teken imot. 2 min etter er Petter ledig og så startar kremeksempelet på service. Han går gjennom heile pistolen frå A til Å. Skjefte, skjeftevinkel, avtrekk vert justert etter finger. Skur vert kontrollert med skyvelær og forklart. Demontering og renseprosedyre for kvar skyting samt årleg storpuss vert forklart og vist. Litt ekstra service med korrigering av måten eg tek grep på. Tilbod om delar som må byttast etterkvart (2 fjører). Det heile krydra med godt humør, gode historier, samt spørsmål for å kontrollere at eg veit kva eg driv med (Når eg kunne svare, steig jo sjølvtilliten).

 

På spørsmål frå meg fekk eg ein kort gjennomgang av Lp2, Lp10 samt Lp50. I tillegg fekk eg teste avtrekket på ein Pardini 9 mm.

 

Etter betaling kikka eg på klokka, og det vart gått 1 time 15 min. Det er service. Uten at han prøvde selge noko ektra til meg.

 

Men men, han forstod nok klart at eg ila ei tid kjem til å investere i Lp50 og ein pradini 9 mm. Så servicen har han vel tjent inn om ikkje lenge..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er der du drar innom når man har god tid da man gjerne får en kaffekopp og flere gode historier :)

 

Er ikke rart de ikke har tid til å svare på e-poster. . .

 

Men skal være enig i at det er en kunnskapsrik butikk.

Skulle ønske det var flere som dem :D

Link to comment
Share on other sites

Har samme erfaring som over. Jeg kjøpte en pistol hos Petter, men den var det feil på og lot seg ikke reparere så den ble byttet i en annen pistol uten spørsmål!

 

Erfaring med at de ikke svarer på mail? Er det noen butikker som har tid til å svare på mail når alle og hvermannsen sender 10 mailer for å purre på svar. Jeg hadde også sett med gru på innboksen om det stod 78 uleste mail hver dag.

 

Stå på Petter og Børselars, en av de få virkelig gode butikkene jeg vet om!!

Link to comment
Share on other sites

Sikkert bra med god service hos børselars. Men på enkelte prod kan man ta med den bedre halvdel over dammen med hotell/forhandlinger og komme ut i null, dette tror jeg er bedre service i det lange løp eller? Ink :D . Og for å bli en dyktig skytter selv bør man lære litt om våpenet selv mht justering mm (selvfservice). Sendte selv en mail til børselars med papirer og kjøp på dagen, ventet på svar i 2 uker.Da bør man ikke ha mail eller hva? .Og uten svar er det lett å ta en lettere besluttning med fortjeneste. Nei folkens ta en tur ut av Norge så våkner kanskje forhandlerne hjemme :D Da får hver enkelt på forumet bedømme hva service er? Er dette alt dere forlanger av service? Er selv i serviceyrket,og jeg er bedre der :D

Link to comment
Share on other sites

Har handlet noen våpen fra Børselars, og det er både raskt og god service. Kjøpte en Pardini 9mm i sommer og det tok tre dager fra jeg postla søknaden og til jeg hadde pistolen i posten.

Kjøpte en Hammerli luftpistol fra Hunters house, og fikk en kompis til å hente den som skulle innom en tur alikevel.

Fant ut etter å ha sett på hva det kostet, og plusset på hva det koster for en ekstra luftsylinder, som ikke var med i prisen i Danmark, men følger med våpnet i Norge. Da sparte jeg ca 50.-kr i forhold til å kjøpe den her hjemme, og må jeg benytte meg av garantien så må jo våpnet sendes til Danmark.

Heretter så blir det å kjøpe her hjemme for min del.

Link to comment
Share on other sites

Hans Torslett ,neste gang må du samenligne hvert enkelt kjøp. Alt i Danmark er ikke billigere. Som å kjøre over til Sverige, Noe er billigere og annet ikke. Vi bør kjøpe det som er billigere, ikke sant?. B Lars bør sjekke hva som er "mye biligere over dammen" og justere etter det. Så enkelt må eventuelt han gjøre det for å beholde sine norske kunder.

Link to comment
Share on other sites

Nope

Du tar feil

En merkeforhandler i Norge trenger ikke å ta i mot eller gjøre noe med et våpen som ikke er solgt hos vedkommende.

Har du kjøpr smellerten hos Günters Bier und Waffenstube i Bavaria, trenger ikke børselars å fikse garantisaker. Det er det Günter som eventuelt må. Eller fabrikanten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker en gang da det kom to mann inn på Våpensentret i Trondheim med en S&W revolver som dem skulle ha ordnet ett eller annet på garantien,dem var da importør på S&W. Han bak disken sjekket våpen nr og ga beskjed om at våpnet ikke var importert av dem, men piratimportert av et firma på Østlandet, noe som eierne noe motvillig bekreftet. Så skulle dem ha ordnet noe med våpnet, så fikk dem henvende seg dit. Dette svaret hadde også eierne kommet til å fått om dem hadde kjøpt våpnet brukt og ikke importert via Trøndelag Våpenimport (Våpensentret A/S).

Så jeg kan ikke se noen grunn til at en eventuell reklamasjon på en Pardini blir ordnet hos Børselars på et piratimportert våpen.

Link to comment
Share on other sites

Fekk endeleg prøvd Pardinien i går. :D:D:D:D

 

Kan ikkje skryte å ha prøvd mange andre pistolar, men etter å ha gått frå buckmark til dette ... fantastisk.

Dersom alle andre matchpistoler er like bra er rådet mitt soleklart til alle som tenker å skyte bane, kjøp matchpistol.

 

Fantastisk grepsvinkel - kornet dett på plass under blinken, herleg avtrekk og så lett. Følelse av manglande munningsvipp og nytt siktebilete før eg har registrert det. Serier på 10 sek utan problem å halde tid og å treffe rett....

 

Min likar tydelegvis også CCI standard (sikkert batch som er kort nok). Og våpenpuss etterpå på 2 min med ein skrue. Berre kos.

 

Sånn, berre litt glede i kvardagen utan å rakke ned på noko andre produsentar. Berre synd at alle skot som ikkje sit i sentrum no berre har ein forklaring - meg.

Link to comment
Share on other sites

Grattis, Lindy - vet akkurat hvordan du har det! Jeg byttet fra Benelli til Pardini, og plutselig hadde jeg GOD tid på 6 sekunder og Duell. Benelli er den minst tilgivende matchpistolen jeg har prøvd - følelsen av at den liksom svever istedenfor å ha substans; pluss at idet man begynner presset på avtrekker, hadde jeg følelsen av å miste kornet i siktet, som gjorde meg usikker og engstelig for å avlevere. Det var en snøball som begynte å rulle over teknikken min. Første kvelden med Pardini, skjøt jeg 50 p på presisjons-skiva, og dét forteller mye. Rekkordene mine steg markant på både presisjon og Hurtig. Det var også da jeg begynte å skyte ufortjente serier - slengere som tidligere forsvant ut i 6'er, satt nå ytterst i nier eller åtter - helt fantastisk å kjenne at alt liksom datt på plass, hipp hipp! :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker en gang da det kom to mann inn på Våpensentret i Trondheim med en S&W revolver som dem skulle ha ordnet ett eller annet på garantien,dem var da importør på S&W. Han bak disken sjekket våpen nr og ga beskjed om at våpnet ikke var importert av dem, men piratimportert av et firma på Østlandet, noe som eierne noe motvillig bekreftet. Så skulle dem ha ordnet noe med våpnet, så fikk dem henvende seg dit. Dette svaret hadde også eierne kommet til å fått om dem hadde kjøpt våpnet brukt og ikke importert via Trøndelag Våpenimport (Våpensentret A/S).

Så jeg kan ikke se noen grunn til at en eventuell reklamasjon på en Pardini blir ordnet hos Børselars på et piratimportert våpen.

 

Stemmer dette, solgte varer står for selgers regning. Har du feil på et produkt er det selger som skal sørge for at det ordnes. Noen selskaper har sentrale serviceavtaler som gjør at du kan gå rett til dem også, men i hovedsak tar butikken produktet inn og videresender det til leverandør for behandling.

 

I Norge er systemet ganske greit og forbrukeren har ganske gode rettigheter. Dette gjør at det går en del ekstra penger i administrasjon, samt en del reklamasjonssaker som ville vært betalbar service i utlandet (der du som regel bare ville fått beskjed om at garantien er ute, du er på egenhånd. Her har vi reklamasjon som ofte dekker ting utenfor garantien). Derfor er det også lagt til litt på prisene for å reflektere dette. Større risiko og omkostninger = høyere pris.

 

Hovedpoenget er at selvsagt vil ikke en forhandler eller importør som ikke har hatt fortjeneste på produktet ta på seg reparasjonskostnadene og administrasjon, medmindre det foreligger en avtale om dette med produsent. Så lenge man får betalt for tida si så kan man jo gjøre nesten hva som helst.

 

Faktisk har mange produsenter forskjellige modellnumre på samme apparat i forskjellige markeder for å raskt kunne sortere hva de har ansvar for eller ikke. Mange som har kjøpt billige Samsung-tv'er på nettet, kommet ned i butikken der jeg jobbet før for å få en garantireparasjon, og gått derfra med beskjed om å få jævelskapen på en palle og få det tilbake til selger, siden verken vi eller Samsung Norge hadde noe ansvar for dem (Om apparatet var fra Samsung Norge, men kjøpt hos en annen forhandler kunne vi som regel sende inn for å være hyggelige, vi tapte jo bare arbeidstiden med det. Frakt og rep. ble dekket av Samsung). Så dere kan sjekke deres egne samsung-tv'er, modellnummer som slutter på xee er nordisk, xzg er EU.

Link to comment
Share on other sites

For å skryte litt mer av Petter B. og Børselars så har han faktisk hjulpet skyttere med våpenproblemer til tross for at pistolene var kjøpt i utlandet.

(Dette var for å hjelpe de i forbindelse med konkuranseskyting / NM! DET kaller jeg god service!) :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...