Jump to content

Billig søppel?


Stalker

Recommended Posts

Har i mange år fiska med alt mulig billig "dritt", men tja fisk får ein uansett, men det har meir med kva du har i enden på snøret, og korleis du bruker det.

 

Men for 5 -6 år sidan, så tok eg mot til meg å kjøpte meg ei Shimano stang med ditto snelle. Den kosta opprinnelig ca 2.000..- men var nesten til halv pris. Så eg fant ut at eg skulle teste det. Har ikkje angra på det. Har vel neppe fått meir fisk med utstyret, men det har holdt i alle år.

 

Tidligere, så var det enten snella som gav seg, eller at stanga knakk ved uhell/for stor slitasje.

 

Så det er vel anvendte penger å satse kanskje ein 1.000.- lapp på fiskestanga.

 

Men har faktisk hatt ei billig teleskop stang som var utrulig fin å kaste med og som funka bra. Men teleskop stenger av billig type, har ein tendens til å gje seg etter ei kort stund. Så sats heller på ei 2 delt stang, det er mitt tips.

Den der til 99.- hadde eg IKKJE kjøpt, for å sei det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fisket i 35 år, og ville kanskje spandert litt mer penger på utstyr. Når det er sagt så er Cardinal et kjent og godt varemerke, men denne virka litt for billig tross alt. Kjøp deg ei snelle og stang til 2-300,- hver, eller et sett med Sølvkroken eller ABU-utstyr for 4-500 kroner hvis du vil gjøre det billig. Søk råd i butikken! Du må også regne med å bruke noen hundrelapper i kroker, sluker, dupper og slikt. En utrolig givende hobby, så det er verdt å investere litt. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...