Jump to content

Stokkolje i mekanismen!


Shaug

Recommended Posts

Har klart å rotet litt med stokkoljen og fått det inn i avtrekkeren. Det er ikke snakk om store mengder, men nok til at avtrekkeren blir som sirup når temperaturen kryper ned mot 10blå. Dette resulterer i at avtrekkeren ikke vil returnere og jeg får da ikke avfyrt andreskuddet uten å føre avtrekkeren tilbake med makt. Jeg vet at det ideele vil være og skru av kolben og gjøre en skikkelig rengjøring innvendig.. Ja, men det gidder jeg ikke å gjøre før sesongen er over.

 

Så spørsmålet er hvordan jeg kan fikse dette problemet "midlertidig" :) Hva bør jeg sprøyte inn ved avtrekkeren? Låsolje? Slik du bruker på bilen når låsen fryser? Våpenolje? Eller electro-cleaner (er jo sprit).

 

Jeg har gjort forsøk med elektrocleaner og dette fungerte greit.. Men er skeptisk til å kjøre på og sprøyte dette inn i mekanismen, med fare for å ødelegge noe :)

 

Tips taes imot med stor takk :)

Link to comment
Share on other sites

Hvilken hagle er det? På Beretta er det ihvertfall veldig raskt å ta av bakkolben, for å få frem mekanismen. Så er det å sause inn med wd40/5-56, for så å bruke trykkluft for å få det tørt igjen. Kanskje litt mer enn du hadde sett for deg, men du slipper at du ikke har noe andreskudd under jakt.

Link to comment
Share on other sites

Er en beretta ja. Men er så skeptisk til å skru av bakkolben av den enkle grunn at jeg ikke vet hvor hardt jeg skal skru den på igjen. Er redd for at den blir skrudd for svakt på, og at det dermed kan bli slark, eller at jeg skrur den for hardt på og den sprekker.

 

Hvor hardt skal jeg dra til om jeg bestemmer meg for å ta av kolben?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...