Jump to content

Pumphagle


Bjuff

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på om jeg har dummet meg litt ut nå.. Søkte som vanlig om å kjøpe hagle, og førte kun opp løpslengde og kaliber, siden jeg var usikker på hva jeg skulle kjøpe. Fikk godkjent og kjøpte meg en pumphagle. Ser jo nå at jeg burde presisert dette på søknaden. Kan jeg få problemer med dette når politiet får igjen gjennparten fra butikken?

Link to comment
Share on other sites

Er vell ikke noe punkt du må krysse av for om du kjøper enkeltskudd, O/U eller S/S hagle kun for halvauto du skal krysse av noe. Det er butikken som skal skriva på hva slags hagle du kjøpte så lenge det ikke er halvautomat.

 

Ps. Da jeg kjøpte pumpe skrev jeg hagle, kaliber 12 løpslengde over 47cm(var i 2004) den ble invilget og jeg kjøpte ei pumpe. 3 måneder senere kom kortet med pumperepeterer hagle. Ikke noe mere om og men.

Link to comment
Share on other sites

Angående pumpehagler:

Det står klart og tydelig bakpå søknaden at pumpehagler skal modellspesifiseres i søknaden samt løpslengde. Når man signerer søknaden skriver man også under på at man har lest og forstått det som står på baksiden.

 

I ditt tilfelle, du kan jo enten velge å vente på det laminerte kortet. Da vet du det har gått greit. Eller så kan du stikke ned til onkel og forklare saken. De er som regel mer enn villige til å få inn rett info på ting. Ihvertfall her jeg bor. Uansett tror jeg dette kommer til å gå fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...