Jump to content

9mm lading....


pmuggeru

Recommended Posts

ser at de fleste kuler til bruk til lading av 9mm er kuler med vekt fra 95-124 grains.

er det noen fordeler ved å bruke denne vekt på kulene? jeg har ladet 145 grains kuler, og opplever god presisjon på disse...og det gir en veldig behagelig rekyl......

skal bruke dette på bane og tenkte å kronografere de med tanke på praktisk også, noen som har noen erfaring med dette..?

Link to comment
Share on other sites

Du oppnår faktor ved lavere hastigheter, og det gir mykere rekyl. Hvis du skyter felt, så vil du få litt mer kulefall på lengre avstander. Har brukt litt 147 grains kuler fra Winchester, og synes de var ok. Vanskelig å få tak i disse kulene i noe antall. I milfelt, så må kula veie mer enn 100 grains. Jeg bruker en 1911-variant til 9mm, og den samler bedre med litt vasse ladninger og 124 grains kule. Har ikke skutt nok 147 grains til å konkludere noe der.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Har skutt en del H&N 145 grain med 3.8/3.9 N340 nå.... er opplever veldig god samling i forhold til det jeg har brukt før, kjøpeammo.

 

Skal prøve meg litt frem med både de 145gr nå og 125 gr.....

 

Hva er best for presisjon, blykuler eller mantlede...?

Link to comment
Share on other sites

Har skutt en del H&N 145 grain med 3.8/3.9 N340 nå.... er opplever veldig god samling i forhold til det jeg har brukt før, kjøpeammo.

 

Skal prøve meg litt frem med både de 145gr nå og 125 gr.....

 

Hva er best for presisjon, blykuler eller mantlede...?

Du kan nok regne med at mantlede kuler gir best presisjon i snitt. Jeg skyter forøvrig kun bly og får gode resultater med det. Men jeg støper og kalibrerer kulene selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...