Jump to content

Tips til god vintersovepose???


ungjegern

Recommended Posts

At ein sovepose er EN13537 testa gjer det mykje enklare for kunden å samanlikne soveposar, fordi dei er testa under like forhold. Svært mange produsentar er enige om at dette er den beste metoden i dag for å samanlikne soveposar. Den seier ikkje alt om soveposen ,men er som sagt kanskje det beste samanlikningsverktøyet ein har . Dessverre er metoden ikkje godt egna til å testa soveposar til militært bruk eller under veldig kalde forhold, grensa går ved ca - 20 til -25. Likevel er det produsentar som oppgir tall kaldare enn dette. Her står litt meir , og at det ikkje er alt som gir inntrykk er testa etter EN 13537 som verkeleg er testa. http://www.friluftsliv.no/files/image/pdf/000042.pdf" target="_blank" target="_blank

 

Dette utelukkar ikkje at soveposar som ikkje er EN 13537 testa kan vere bra. Å få ein modell testa kostar mange tusen kroner , og har produsenten mange modellar så kan det bli ein del kostnad. Om å kutte på ein slik kostnad svarar seg i lengden er ei heilt anna sak.....

 

Gjeld det dunposar så finnes det omtrentlige tall på kor mykje dun av ulik kvalitet som trengs ved ulike temperaturforhold,men ein må ta ein del forbehold som og står nemnt her http://www.phdesigns.co.uk/dyosleepingbag/" target="_blank" target="_blank. Det verkar lettare å samanlikne dunsoveposar når ein veit dunkvaliteten og mengden enn syntetiske då det finnes mange slags ulike syntetiske fylltypar. For å finne dette prøv å designe din eigen , hopp over introen i starten,bruk free route. klikk på select på ein av modellane , trykk så på view important

information about this option. (litt tungvint,men det går ikkje å linke direkte til denne funksjonen) Da får ein opp ein oversikt over dun mengde og kvalitet som skal til ved ulike temperaturforhold. phdesign har forresten fine posar,men dei er dyre......

 

Om eg ikkje hugsar heilt feil så meiner eg å ha lest at ein syntetisk sovepose til bruk om vinteren bør vege minimum 2.5kg, noko som ikkje høyrer heilt urimeleg ut.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hehe....jeg for min del ville ikke hatt en M/98 uten jernsikter, hva skulle man ellers gjøre når kikkertsiktet tar kvelden.. :P

 

Neida, Nansen gikk over Grønland og overlevde, vi sov i undermåls militærsoveposer og overlevde, men det er jo ingen grunn til at folk ikke skal kunne kjøpe skikkelige soveposer og ha det mer behagelig i dag. :)

Uansett er det bare en fordel å ha mest mulig isolerende lag under seg.

Link to comment
Share on other sites

Ja liggeunderlag er et eget kapittel.

 

Og ja, man kan overleve i mye rart. Jeg koser meg på tur i 30 blå, og stiller store krav til utstyret. Spesielt soveposen!

 

 

Om eg ikkje hugsar heilt feil så meiner eg å ha lest at ein syntetisk sovepose til bruk om vinteren bør vege minimum 2.5kg, noko som ikkje høyrer heilt urimeleg ut.

 

Dette stemmer ganske bra. Gjennomsnittlig vil det gi ca -15 som T-komf i syntetposer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...