Jump to content

endelig kom løpetiden, parring.... og nå ventes valper


lozine

Recommended Posts

Løpetiden skulle egentlig kommet midten av februar, men kom aldri.... og siden vi hadde planlagt dette kullet i over ett år, har dette skapt mye frustrasjon og skubbing av ferier osv...

 

Når garden var sluppet vel ned etter 3mnd på overtid kom den med et brak... da var det bare å hive seg rundt å ordne slik at den ønskete hannhunden var klar...(noe som de alltid er :D:D )

 

Tispen falt pladask for hannhunden og blei parret uten problemer 2 ganger.... Så kom den laaaange ventetiden for å se om hun tok seg... og svaret kom i dag etter ultralyd... (vi kunne se tydlig 5 valper nå på dag 36.)

 

Så nå venter spente "besteforeldre" på fødselen rundt 12 august.. og håper det blir fine velskapte Alaskan Malamute valper.

Link to comment
Share on other sites

Vet at oxsyticin (hvordan staver man dette da...?) setter igang fødsel hos hund, og bønder bruker dette for å få sau og gris i brunst.... Lurer på om man kanskje også bruker dette for å starte i gang fødsel på damer?

Ikkevet jeg.... :P

 

 

Trådstarter:

Så søtt med bikkja som gjemmer vekk maten. :) :) Ser det for meg! :D

....også må jeg mase -litt-: hun står vel på valpefôr så hun får tilstrekkelig næring og slipper f.eks kramper pga for lite kalsium i maten....? ;)

Hmmm, virker som du er flink hundeeier, så var vel ikke nødvendig å spørre ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

gratis med valper=) Vi skal parre snarat vi også, kan jeg spørre deg hvilken dag du parret på?? Vi skal reise langt og dette er tispens første kull. Sist løpetid har jeg notert at hun sto etter 10 dager og sto så i 5 dager frem over. Men leser så i bøkene at dette kan variere veldig fra løpetid til løpetid....

 

Vet at søsteren ble parret på 15 dagen, men ingen garanti det heller.....

 

Altså like klok.....

Link to comment
Share on other sites

Hei Stella. Ta en tur til vetrinæren rundt 8 - 10 dagen i løpetiden å ta en blodprøve.Prøven blir sendt inn til Norges vetrinærhøyskole for analyse, så får dere svar dagen etter når det er opptimalt med parring. Er prøven tatt litt tidlig, må dere evt ta en ny. Men de gangene jeg har tatt på mine tisper, så har det vert greit rundt 8 - 10 dagen :D

Lykke til

M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...