Jump to content

DFS, våpendeler ulovlige pga ny forskrift


Tassen

Recommended Posts

Fredag kom en ny våpenforskrift og jeg ble en ulovlig våpeneier. :twisted:

 

Som DFS medlem har jeg ervervet flerte løp ( 308win) og 22 lr konverteringsett til sauerene mine som har våpenkort i 6,5x55. Dette var lovlig etter den gamle våpenforskriften.

 

Etter den nye forskriften er det ikke lenger særregler for DFS og jeg er blitt en kriminell våpeneier med flere ulovlige våpendeler :roll::roll::shock:

 

Hva gjør DFS med saken :?:

 

Leser jeg forskriften riktig :?:

 

Jada...det er amnesti og jeg får sikkert etteregistrert dette med gebyr osv, men hvor er DFS i saken :?:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har du sjekket saken med DFS?

 

Ja, jeg er en våpeneier med ulovlige DFS våpendeler :shock:

 

DFS skal se på saken, men de vet ikke om forskriften er gjeldende ennå :?:

 

Fikk svar fra POD at forskriften først gjøres gjeldende fra høsten 2008. Jeg har nå tid til å registrere mine våpendeler. Må trolig betale gebyr.

 

Her har ikke DFS gjort jobben sin :twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Da måtte jeg sjekke våpenkortet mitt. Jeg har 2 komplette Sauere, samt et ombyggingssett. Den ene er registrert i 6,5 og den andre i 308. Samt at ombyggingssettet også stod der. Da regner jeg med at alt er i orden for min del.

Men er enig i at DFS burde følge opp denne saken. Og ikke minst orientere lagene/skytterene om konsekvensen av disse endringene. Slik jeg ser det er det f.eks slutt på å kjøpe ombyggingssett fra skytterkontoret uten erværvstillatelse, slik det har vært mulig til nå.

Nå har ikke den nye forskriften trådt i kraft enda, slik at det kan kanskje komme endringer enda.

Link to comment
Share on other sites

Fikk svar fra POD at forskriften først gjøres gjeldende fra høsten 2008. Jeg har nå tid til å registrere mine våpendeler. Må trolig betale gebyr.

 

Her har ikke DFS gjort jobben sin :twisted::twisted:

 

Gratis ifob med amnestiet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...