Jump to content

Anbefalinger til brukbar bæremeis?


Lynx RS

Recommended Posts

Hei,

da er tiden kommet for å kjøpe bæremeis til jentungen på 8mnd.Noen av dere som kan gi noen anbefalinger/erfaringer? Har pappaperm i 6uker fra 25.aug så regner med den vli bli flittig brukt 1mnd tid da :lol: Hadde også vært kjekt med lagringsplass til noe småtteri...

 

Takker for svar 8)

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefalle den nye modellen til Bergans. HUgsar ikkje benevnelsen på den. Er god å bere og med gode innstillingsmoglegheiter både for berer og barnet. Sklikkelig god støtte sideveis, solskjerm, "stigbøyle"og selar til barnet. Oppbevarinsrom under barnesetet så du kan få litt med deg om du går aleine på tur. Og ein bøyle som du slår ut for at sekken skal stå støtt på bakken når du ikkje berer den, ikkje annbefalt å ha ungen sitjande der uten tillsyn da den kan velte.

 

Såg på fleire forskjellige da eg kjøpte for 3 år sidan men vart berre fornøgd med Bergans--sekken.

Link to comment
Share on other sites

Er ikkje ofte eg vil anbefale nokon å gå på SparKjøp, men dei har ein veldig brukande bæremeis.

God plass til litt ekstra og med "tak" til ungen som ein lett kan ta av.

Inni dette taket er det og eit ekstra regnbeskyttelse som ein kan ta ut. Heilt grei og kjekk pris til rundt 500 kroner

Ta ein titt i alle fall før du bruker 3x prisen på ein annan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Bergans Juniors Favoritt. Kan ikke annet enn skryte av den. Var en test av bæremeiser for et år eller to siden. Både Juniors favoritt og Kids Trekking kom ut helt på topp uten at jeg husker nøyaktig hvem som kom best ut ( sikkert JF siden det var den jeg kjøpte... :lol: ) Men det finnes sikkert billigere modeller som er fullt brukanes. Dagens baby/barneutstyr skal jo ha 4-punkts sikkerhetssele og innebygd airbag. Jeg vokste opp i ryggsekken til min far og det funket helt utmerket, utrolig nok...

Link to comment
Share on other sites

Vil også anbefale Bergans sine modeller!

Og du finner masse av dem brukt, f.eks på finn.no

Bare søk på bæremeis eller Bergans på Torget.

Her kan du gjøre et godt kjøp.

Ellers er de jo ikke så frytelig dyre nye heller, 1300,- til 2300,- alt etter hvilken modell du vil ha.

Tar også med advarselen fra Bergans sine sider ang bæremeis, synes de er greie å huske på:

 

Advarsel

Barn må ikke bæres i bæremeis før de kan sette seg opp selv og sitte uten støtte.

Klarer ditt barn å sitte uten støtte i 10 min. kan det sitte i bæremeisen i 10 min.

Klarer barnet å sitte i 4 timer kan det sitte i bæremeisen i 4 timer.

Generelt bør ikke barn bæres i bæremeis før de er ca. 9 måneder eller veier rundt 7 kg,

men tidspunktet er veldig avhengig av ditt barns fysiske kapasitet.

Maksimum belastning er 17 kg eller ca. 4 år gamle.

Barnet må aldri plasseres i meisen og la den fungere som stol uten at en voksen holder i meisen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Gammel tråd, faktisk så gammel at jeg er blitt tvilling-pappa siden siste bidrag... :)

Så nå har jeg fått første-hånds-erfaring med Deuter sin Kid Comfort III. Veldig bra meis, spekket med detaljer, svært behagelig hoftebelte. Smart løsning på regn/solskjerm (rulles sammen og "glides" bort.)

Større hovedrom enn Bergans og flere smålommer, bla. et på hoftebeltet (og et lite rom med et smart lite speil som er kjekt for å sjekke om småtten har sovnet hvis man går solo.)

Klargjort for vannsekk/drikkesystem. Sove-/sikle-puta i front er lett avtagbar for vask. Bamse medfølger!

Minus så langt: Noe knirking i sømmer. Ikke stigbøyler som på Bergans'en. Ca. 800kr dyrere enn Bergans. (Kid Comfort I og II er enklere og rimeligere.)

Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...