Jump to content

Huntersfriend Europe


Wolverine67

Recommended Posts

Her er min erfaring med HF:

 

Mitt første møte med HF USA var veldig positivt. Buen ble sendt kjapt og var veldig bra satt opp. Det var bare å justere sikte litt så var det rett i tieren :winke1:

Men så skulle eg bestille min buepakke nr 2. Ble henvist til HF Europa via nettsidene til HF USA.

La inn bestilling 21 September på en PSE EVO 60-70# Links. Fikk hyggelig mail med ordrebekreftelse og att buen kom til å bli satt opp ,tunet og sendt til min adresse i løpet av noen dager. Det gikk ca 7 dager og det kom mail om att Links bue var ikke på lager.

HF Europa måtte då bestille Links bue frå PSE USA. Dette skulle ta ca 10 dager.

Det gikk ca 14 dager om jeg etterlyste buen. Fikk til svar att HF ventet inn en stor leveranse fra PSE i løpet av noen dager og der skulle EVO buen min være. Dagene gikk og jeg etterlyste buen nok en gang. Fikk til svar att PSE hadde ikke flere PSE EVO Links på lager.

Men HF Europa skulle bestille EVO'en fra HF USA slik att jeg skulle få buen min.

Vel vel. Dagene gikk og jeg etterlyste buen nok en gang. Denne gangen var svaret att HF kom til å sette opp buen min og att buen ble sendt fra HF USA og rett til min adresse med ekspress levering. Dagene gikk....... Etterlyste buen nok en gang. Kalenderen var komt til November.

Eg fortalte att eg skulle på IBEP kurs 3-4 Desember og eg MÅTTE ha buen i god tid før denne datoen. Ingen problemer var svaret.

Ei veke før IBEP kurset ringte eg HF Europa for å høre leveringsdato. Buen skulle eg få i god tid før Jul som avtalt!

WTF!! Jul? Eg ble rimelig irritert for å sei det forsiktig. Levering til jul har aldri vært nevnt i noen av mailene som ble sendt i forkant.

Men det står klart og tydelig att buen skulle dukke opp i god tid før 3 Desember.

Fikk beskjed om att nå var buen sendt og fikk sporingsnr men kunne ikke spore buen underveis.

Dagene gikk og 23 Desember kom buen i posten.

Dvs over 3 mnd etter bestillingen ble sendt og betalt.

 

Og når eg pakket ut buen var kabelen til pilhylla tvinnet rundt kabelen på buen,så eg måtte skru av pilhylla og tørne denne rundt bue kabelen 2 ganger for å få ut snurren.

Dette hadde eg ikkje forventa av proffe bue folk!

 

Eg skulle også få gratis oppgradert pilhylle frå QAD LD til HD pga lang ventetid, men dette var heller ikkje blitt gjort. Fikk LD hylle på buen.

Skulle også få med flere jaktspisser pga ventetiden men dette ble "glemt"

 

Så eg kjem ALDRI til å bruke HF meir. Har skrevet fleire saklige mail med klager og fremlegging av fakta og henvisning til tidligere mailer,men dette blir ikke besvart.

Eg har alle mailer som er skrevet så dokumentasjonen er god. Orker ikkje å bruke mere tid på klage mailer så eg bruker heller tida framover og trene med buen før Afrika turen i April

 

Dette er min erfaring med HF Europa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prisene på huntersfriend.eu er inkludert finsk\eu moms står det, men ser de skriver at ikkje eu-land ikkje skal betala denne momsen så da kommer vell Noreg i denne katorogien? ;

 

ALL PRICES SHOWN ON THIS WEBSITE INCLUDE FINLAND/EU VALUE ADDED TAX. IF YOU ARE ORDERING FROM A NON-EU COUNTRY, PLEASE CONTACT US DIRECTLY. YOUR PRICES WILL NOT INCLUDE THIS TAX YOU WILL PAY YOUR OWN COUNTRY'S VALUE ADDED TAX.

 

Vil det si at eg kan trekke av noe fra prisene som står på nettsia, men så plusse på 25% norsk moms på summen av varer og frakt + forenkla fortollingsgebyr?

 

Fant ikkje PSE Stinger 3g på huntersfriend.eu selv om den står på huntersfriend.com, men sendte en mail til dem og spurte om dem kunne skaffe + om det var mulig å få denne pakken bare med Apex Axim sikte med lys. Så er det bare for ein utålmodig sjel å smøre seg med tålmodighet mens ein ventar på svar..... ;-)

Link to comment
Share on other sites

 

Vil det si at eg kan trekke av noe fra prisene som står på nettsia, men så plusse på 25% norsk moms på summen av varer og frakt + forenkla fortollingsgebyr?

 

Ein må kontakte-sende mail til Huntersfriend, FØR ein bestiller via nettsidene deres. Då trekkjer HF fra ca 20% VAT fra kjøpesummen.

Frakt er inkludert i prisen, frå HF Europa/Finland.

 

Det blir 25% MVA når varen kjem til Norge.

Link to comment
Share on other sites

 

Vil det si at eg kan trekke av noe fra prisene som står på nettsia, men så plusse på 25% norsk moms på summen av varer og frakt + forenkla fortollingsgebyr?

 

Ein må kontakte-sende mail til Huntersfriend, FØR ein bestiller via nettsidene deres. Då trekkjer HF fra ca 20% VAT fra kjøpesummen.

Frakt er inkludert i prisen, frå HF Europa/Finland.

 

Det blir 25% MVA når varen kjem til Norge.

 

Takker for svar, mulig det er noen kroner å hente her da :) Foretrekker normalt å handle av norske forhandlere, men snakker vi mye besparelse så er tonen en annen :roll: + finner ikke 2012 PSE Stinger 3g hos noen norske enda...

Link to comment
Share on other sites

Ellers kan det være mykje bra å finne på Ebay og Archerytalk.

Eg kjøpte meg ein Mathews Z7-Links,2009/2010 modell på Ebay.

Buen er 99% strøken. Bare et par skrammer på bue kammen.

Det var med G5 Otix Xr sikte,Mathews 5 pil quiver,Whisker Biscuit Camo rest,5 stk Carbontec Whitetail piler med treningspisser, 3 stk NAP spitfire 100grs jaktspisser,3 stk Lumenocks, Black creeks Z7 soft case,ny streng og kabel.

Betalte 4580.- kr, levert på døra heime :winke1:

Må vel seiast å være eit godt kjøp!

Og med litt kreative kontakter, får en buen inn som gave fra en "slektning" i USA :twisted::winke1::lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så, da var pakken henta i posten og jeg følte det var på tide å svare litt på denne tråden. MIN erfaring med huntersfriend.eu er utelukkende positiv, fra første mail til buepakka idag lå i posten. Starta vell litt mailing for 3 uker siden, fikk kjapt svar og bra, utfyllende svar. Ble ikke råda til å kjøpe det billige, men heller ikke råda til å kjøpe det dyreste. Selgeren spurte om fremtidsplaner med bue, hva som evt. skulle jaktes på, og guida meg gjennom mål og slikt for å rekne ut dralengde. Maila frem og tilbake i over en uke hver dag, alltid kjappe utfyllende svar. Endte opp med 4-5 anbefalinger, og selgeren presiserte at verden var full av personlige meninger der dette da var hans. Blandt anbefalingene valgte jeg da en pakke med Hoyt Rampage, denne ble satt til 50# og 26,5` dralengde. Ett logix 5pins sikte med lys, kommer til å trene mye i skumringen etter at unga er lagt så presiserte selv at jeg ville ha ett med lys. Ellers hjalp selgeren med å plukke ut pilhylle, piler, jaktspisser og realese. Det ble easton flatline og NAP apache drop-away hylle. Thru-fire extreme web realese, og NAP Thunderhead spisser (en god stund til jeg trenger dem da.... Finland neste år kanskje?) Hard koffert, da jeg vil kunne ta dette med meg overalt uten å være redd for at noe kommer i press i bil\båt\etc... Alt var meget bra pakka, og ferdig pris for hele pakka inkl. frakt ble 5200,- Joda, en happy kommende buejeger som skal til å begynne treninga nå ja ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har fått et tilbud fra HF Europa på en Hoyt Carbon Matrix som jeg har lyst til å slå til på. Det jeg stusser på er måten betalingen skal gjøres på. HF aksepterer ikke Paypal og vil at jeg skal overføre pengene via bank før de sender buen. Jeg kjenner at jeg er litt skeptisk...

 

Har dere som har bestilt gjort det på samme måte? Sist gang jeg handlet fra HF kom varene fra USA og Paypal var grei skuring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid ringt Dana på hf.eu og oppgitt visa\masternr., hatt 3 handler der nå med super servise og kjapp levering. Grunnen til at han ville ta det via telefon, er at prisene på nett ikke gjelder for oss i og med vi skal ha bort 19% eu\finsk moms. Trykker du kjøp på nett, og betaler direkte, så mister du denne "goden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har konferert med denne Dana via mailm detaljene rundt en evt handel. Inntrykket av vedkommende er forsåvidt ok, men da han begynte å mase om at jeg skulle få seks ekstra piler dersom jeg overførte pengene i dag -for han trenger cash for å betale for en container med utstyr- så fikk jeg litt sånn "nigeriabrev"- følelse...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har konferert med denne Dana via mailm detaljene rundt en evt handel. Inntrykket av vedkommende er forsåvidt ok, men da han begynte å mase om at jeg skulle få seks ekstra piler dersom jeg overførte pengene i dag -for han trenger cash for å betale for en container med utstyr- så fikk jeg litt sånn "nigeriabrev"- følelse...

 

lol...

Stemmer sikkert, men tror ikke du har noe å frykte.

Link to comment
Share on other sites

Har du testa denne bua? Eg anbefaler deg å prøve den før du kjøper den.

Eg har testa den og må seie at den ikkje er verdt da den koster. Da er ein god bue, men på ingen måte betre en dei fleste andre topp modellene. Dette er jo min meining, men som sakt prøv den før du kjøper den :D

Link to comment
Share on other sites

Teste før man kjøper...? Det er jo en Hoyt :mrgreen: !

 

Nei jeg har ikke testet den, men virker å være en duganes 3D bue. Jeg skal innrømme at jeg har latt meg forføre av midtstykket. Kunne ha ønsket meg en variant med lengre midtstykke og større strengehøyde, men så har jeg skumle planer om å kjøpe meg en Vantage Elite når skattepengen har landet.

Link to comment
Share on other sites

Get serious, get .... :D

 

Nei, enig i at det var en litt merkelig måte å formulere seg på av Dana. Snakka selv med han idag, eneste han nevnte da var at helga skulle brukes på "bookeeping and taxes", ikke akkurat noe han så frem til ;) Å få 6piler ekstra er jo alltids kjekt, men formuleringen passa kanskje bedre mot en returnerende kunde enn mot en du selger til for første gang ;) Uansett; trur ikke du har noe å frykte.

Som x-force skriver; det beste er jo å få prøvd buer før kjøp, men her til lands så er ikke det videre lett. Iallefall ikke i "min" del av landet. Jeg valgte Hoyt, treger ikke og skal etter planen prøve å holde meg der. De andre store er helt sikkert like gode, men jeg er nå en gang slik at jeg liker å velge ett merke og holde meg der 8) Så ikke umilig neste steg på stigen blir en Vector Turbo eller en av Maxxis`ene - men det får bli neste år om gifteringen skal kunne beholdes........... ;)

 

Skriv gjerne en anmeldelse her på forumet når du har fått testa buen.

Link to comment
Share on other sites

Takk for info folkens :D !

 

Da ser det ut som om det skulle være grei skuring å handle med HF!

 

Da gjenstår bare ventingen!

 

Nå har jeg ikke sluppet en pil på fire år, så forventningene er store. Jeg må se å få tak i et ekstra strenge- og kabelsett til min nydelige orange Alpine Silverado Competition som ligger på hyllen og samler støv. Kan jo ikke skyte med bare én bue :wink: !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...