Jump to content

Tips til åte? Funker dette?


ArticMan

Recommended Posts

Etter denne jula, så har jeg skrotten og vinger pluss pluss fra kalkun, bein fra pinnekjøttet, og noe fisk..

 

Tenker på å på en måte pakke dette inn i hønsenetting og surre det fast til et tre...

 

Noen som har erfaring med sånn til rev??

 

Tar gjerne imot tips og erfaringer :-)

 

På forhånd Takk :-):twisted:

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig ingen som har prøvd? eller kan gi noen tips?:/

 

hmmmm :?:?:?

 

Jaja...har no ordnet åta nå, og skal sette den ut i løpe av morgen, dekket hønsenettingen med en slik hardplast boks grønnsakerne ligger i... så ikke mikkel setter seg fast i nettingen :idea:

 

Hvor lenge ca er det til jeg kan begynne og jakte på åta da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har strødd matsøppel på åteplassen min siden september, her er det alt fra brød til frukt og kjøttrester, reven har vært her nesten daglig og brukt noe tid på å kikke igjennom. Jeg har nå satt ut ei lita bu og reven har nok vært noe skeptisk idet siste (ifølge viltakamera hvertfall :D ) Nå om dagen går det i slakteavfall, pluss litt blod og tørrfor/hundemat. Jeg har ikke noe erfaring fra revejakt men fikk se reven igårkveld fra bua mi, jeg var dog fryktelig usikker på avstand (den var et stykke unna åta) så jeg valgte å holde igjen. Gøy var det lell og jeg ser frem til å sitte i bua fremover.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner jeg har blitt litt bitt av en eller annen basill etter at jeg satte ut viltkamera på jordet, da jeg satte ut bua regna jeg med at timene der ville bli langsommelige, men synes det er såpass spennende at tida bare raser avsted :D

 

 

Ja. jeg vet hvordan dette er :-) Må få høre hvordan det går da :-)!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...