Jump to content

Fine det høyere sikter til shadow?


CCOB

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg for en stund tilbake ett optisk baksikte til Min shadow: CZ Adjustable Rear Sights FAO w/fibre optic fra pedersen, jeg har i senere tid oppdaget at det har kommet ut av justering når jeg har hatt våpenet i range bagen min, jeg får nå ikke justert ned treffpungtet nok... hva kommer dette seg av? forslag? jeg leter etter ett høyere fram sikte kansje det hjelper?

 

Takker for all hjelp jeg kan få.

Link to comment
Share on other sites

Svaret er enkelt at ja det finnes.

 

Jeg kjøpte er hos winge før en stund siden. Har ikke montert det og kommer mest sannsynlig ikke til og gjøre det heller.

 

Ska sjekke og se hvor jeg har lagt det og hvis det er av interesse kan du kjøpe det av meg. Kostet 250,- hvis jeg ikke husker feil.

Link to comment
Share on other sites

Den kommer med 5,5mm korn. Hvis jeg ikke husker feil er siktelinja 155 mm så da utgjør 1 mm ca 16 cm. Jeg har prøvd litt frem og tilbake mellom 6 mm korn og 6,5 mm korn. Endt på 6 mm. En kompis har 6,5 mm korn.

 

Min gikk vel ca 15 cm for høyt i utgangspunktet. Går litt over med 6 mm korn men foretrekker det. Tendens til å dra den litt ned når jeg skyter fort. 6,25 mm hadde vært optimalt for meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også vært på utkikk etter andre sikter til min Shadow, finnes det noen som ikke krever tilpassning av børsemaker?

Jeg vil helst ha et justerbart baksikte og et vanlig korn foran (klarer ikke å bli venn med fiber korn).

 

Jeg kikka på de som finnes på PVAS sine sider, men jeg fant ikke det jeg var ute etter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...