Jump to content

Lyst på ny stokk. KKC eller GRS? Andre?


Kjetil-A

Recommended Posts

Jeg har en Schultz & Larsen Classic DL med originalstokk. Er meget fornøyd med hele rifla, men kunne godt tenkt meg å kunne justere kinnstykket. Jeg kan få dette fikset på den originale stokken, men kan kanskje like greit legge den kostnaden i en stokk som allerede har denne muligheten, og beholde originalen original. Av det jeg har funnet ut av er det vel bare to alternativer, og det er KKC og GRS. Hvilken av disse ville du valgt, og hvorfor? Finnes det andre alternativer?

 

Kjetil-A

Link to comment
Share on other sites

Likte GRS stokken best både på utsende og følelse når man tar enlegg. Et lite minus er at pistolgrepet føltes litt tykt.Har vel nogenlunde normale klyper. Men stokken er gjennomfarget så dette fikses med fil og sandpapir før man oljer over stokken.

 

KKC må man fram med umbrako nøkkel på kinnstøtta for å få ut sluttstukket (ved høye kikkert montasjer)

Link to comment
Share on other sites

Hadde KKC på Schultz'en til jakt og litt jaktfelt. Kjøpte GRS Jaktfelt til 202'en. Solgte Schultz'en og venter nå på GRS #2 (justerbar jaktstokk) til en R93 som skal bli ren jaktrifle. Dersom du kan trives med det noe grove pistolgrepet (eller ikke er redd for å sandpapir) er GRS markant bedre enn KKC slik jeg ser det. Enklere justering uten verktøy, bedre kolbekappe, virker som bedre laminat. Eneste pluss til KKC er dersom man har mindre hender eller vil ha et litt mer snertent utseende.

Link to comment
Share on other sites

vapentidningen har testet både kkc og grs stokker. grs testen er i siste utgave av bladet (nr8 -2011)

 

kkc testen var for noen år tilbake.

 

vapentidningen skrøyt veldig av grs stokken, og kunne anbefale den på det varmeste. bla pga. av ergonomi, lettvinte innstillninger og godt tilpasset til låsekassen. faktisk mente dei at den var så godt tilpassa at det var unødvendig med bedding!

 

kkc stokken fekk berre middels skussmål, då den var brysom å tilpasse og justering av kinnstykke var berre variabel i høgde mellom 0-1,5 cm. grs kan ein stille heile 3 cm på kinnstykket!

 

har sjølv hatt kkc stokk i eit år nå, og den fungerar heilt greitt, god ergonomi, men blir noko frustrera kvar gong eg må taka av kinnstykket med hjelp av umbracko nøkkel når eg vil ut med sluttstykket. dette burde vere mykje enklare på grs stokk, då det berre er å trykkje på ein knapp for å dra kinnstykket ut

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært en stund siden hadde jeg anbefalt tyristubben stokk. Me ndesverre har de nedprioritert stokk prod. den var dyrere 7500. Men er nok kanskej den stokken som har det beste pistolgrepet av de jeg har testet. Jeg har hatt kkc og klådd lenge på grs før jeg havnet på en gammel tyristubben i svart or på min shultz. Av de du nevner hade jeg holdt en knapp på GRS. jeg solgte min kkc pga litt grunt framskjefte og for lite justerings høyde på kinn stykket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...