Jump to content

Leupold VX-1 3-9x40


janove

Recommended Posts

Uvanlig kikkert akkurat denna typen. Kan jo hende du finner noe om den hvis du søker?

 

 

ER vel ikke uvanlig denne typen. Det er vel den billigste leupolden som er å oppdrive.

Men vet ikke om jeg ville ha kjøpt skaffet meg en kikkert uten klikk.

Men som en et siktemiddel på reserve rifla helt ok.

Link to comment
Share on other sites

Ironi.. Funker som vanlig dårlig på nett. Jeg og de fleste andre har vel en slik i reserve/på salongen. Bunnsolid og lett. Optikken er ikke imponerende, men heller ikke sjenerende dårlig. Litt uvant uten klikk, men er den innskutt så er den innskutt.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig kunne jeg latt være å svare her, siden jeg egentlig ikke har noe nytt å tilføye. Kjenner meg veldig godt igjen i det flere her skriver...

 

Men jeg klarte ikke dy meg: Selv har jeg hatt en slik stående på en 6,5x55 et par-tre sesonger. Det var min første riflekikkert, og så lenge jeg ikke hadde brukt noe annet savnet jeg heller ikke så mye. Kikkerten fungerte greit til det meste, og fikk være med på det meste fra gåsejakt til elgjakt. I løpet av den tiden hadde den minst to skikkelige sammenstøt med steinrøyser, og den ble generellt hardt brukt.

 

Det var kombinasjonen av et godt tilbud, havesyke og et ønske om bedre skumringsegenskaper som til slutt gjorde at jeg valgte å bytte den ut. Nå sitter den på salongrifla, og er fortsatt mye i bruk, uten at den noen gang har vist noen nykker. Dog, på 22'n skulle jeg gjerne hatt en med klikk-justering..

 

En helt kurrant brukskikkert mener jeg det er, og jeg kommer aldri til å vurdere å kvitte meg med den :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Etter mye lesing, og en del runder med meg sjøl har jeg droppa tankene rundt Leupold VX1. Di som sender ut før NJFF, gikk med på at "oppgradere" kikkerten til en Zeiss Diavari 3-12x50.

 

Valgte og kjøpe en uten lys siden jeg ikke kan se så pass store fordeler med lys at jeg var villig til og betale 2000,- ekstra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...