Jump to content

Kahles håndkikkert


bjoernstad

Recommended Posts

Zeiss, swarovski og leica er tre av de mest utbredte kvalitetskikkertene både her til lands og i hele verden. Men hva med kahles?

Angående kikkertsikter er kahles regnet som samme klasse som zeiss, swarovski osv, men gjelder dette også håndkikkerter? Det er lite å lese om kahles sine håndkikkerter, så en tråd må lage! Her er det bare å spytte ut hvis du har sett en slik.

 

Er det noen som har erfaring Kahles håndkikkerter?

Link to comment
Share on other sites

Du kan for eksempel ta ein kikk her http://www.allbinos.com/22-binoculars_r ... ahles.html Her finns du testar av masse ulike kikkertar ikkje berre Kahles. Hugs berre at ein slik test ikkje er ein endeleg fasit. Når det er sagt så bekreftar mange av desse testane det som mange seier i ulike forum om at dei dyraste europearane er i toppen,men gledeleg nok så er finns det og ein del andre merker som også blandar seg inn der. Direkte dårlige kikkertar blir det færre av ser det ut til, i alle fall om ein held seg unna jallakikkertar til 199 kr .....

Link to comment
Share on other sites

Fine tester der! Dette er vel modellen som er mest utbredt;

http://schouvapen.no/produkter/optikk/k ... x42-loden/

 

Ingen som har en kahles loden kikkert, eller har sett på en? Interessant at den kun koster 7990 kr, hvis forskjellen fra swarovski sin kvalitet er så marginal som jeg mener den er på kikkertsikter, så er dette masse kikkert for pengene!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ja, riktig. Det ser ikke ut som de har markedsført seg så bra på håndkikkertene sine. Det virker som at folk stort sett velger zeiss, swarovski og leica når de skal ha topp kvalitet. Hvis kikkerten du testa var en Kahles Loden, og den var krystallklar og kunne sammenlignes med zeiss ser det ut som dette er masse kikkert for pengene..

Link to comment
Share on other sites

Har nå min 8x42 på 5 året, meget godt fornøyd må jeg si! Jeg synes den ikke er fult så krystallklar som de dyreste zeiss/swaroene jeg har prøvd, men det er bare ørlite forskjell, forskjellen MYEmindre enn pris forskjellen for å si det mildt:):) skader heller ikke att jeg fikk den ferdig levert på døra for ca 4200kr fra USA den gangen:) dønn solid kikkert, krystallklar, anbefales på det sterkeste av meg hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Av ren nysgjerrighet gikk jeg i anskaffelse av denne kikkerten. Kahles loden 10x42. Og det må jeg si! Min oppfatning er lav vekt, skarp optikk og i det hele tatt VELDIG mye optikk for pengene. I optisk kvalitet i forhold til leica, swaro og zeiss victory kan jeg ikke tro denne ligger langt etter. Iallefall ikke så langt som prisen viser til. Løp og kjøp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...