Jump to content

jaktdress


Fersking86

Recommended Posts

Kjøpte meg en Dovrefjell Jeger'n dress i høst. Trengte noe vind og vanntett, da jeg skal en tur til England i vinter. Har aldri vært noe særlig glad i membranklær, men denne funka ok med tanke på prisen. Men med litt skikkelig gange, så blir det fort klamt syns jeg. Jeg kjøper bare ikke jaktklær til 6-8000 kroner. Jeg må ha klær jeg slipper å være så redd for. Bruker mest vadmel i kalde og våte tider. Er det kaldt/mildt og tørt, bruker jeg vanlige Gaupa feltklær.

Link to comment
Share on other sites

Er elgfall mulig å bevege seg fritt i uten innerstoffet og er det mulig og ettermontere hette?

Usikker på hva du mener med "uten innerstoffet"? Fungerer fint uten fleecelaget inni, bruker mest jakken uten den medfølgende fleecejakke/for.

Jakken er ikke forberedt for hette, men fint mulig å montere (sy/trykkknapper) dersom du har liten terskel for slikt.

 

Generelt godt fornøyd med min dress og veldig fornøyd ifht pris, men merker stor forskjell på materialer og passform mot dyrere produkter fra andre bruksområder (har jobbet med utvikling av goretex-plagg og liknende produkter i mange år og jakter mye i klær utviklet til annet enn jakt, spesielt til bevegelig jakt). Til prisen har jeg ikke sett noe som er i nærheten av Elgfall-dressen min.

Link to comment
Share on other sites

Når eg snakker om innerforet tenkte eg på fleece laget som følger med. Bruker du dressen til bevegelig jakt? Blir den "tung" å gå i? Tenker att det hadde vert greit å ha muligheten til å ha hette, vis det e så lett å ordne det og det går an å kjøpe løse hetter så e ikke det noe problem!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...