Jump to content

Fuglejakt i Bergens området (Sund, Fjell og Øygarden) helst.


Kris95

Recommended Posts

Joda det er fugl på Sotra. Har det jeg mener er en tynn bestand av orrfugl her ute, samt rugde her og der.

 

Men å få jakte på den er ett lappeteppe som kan virke knotete.

 

Sotra er delt opp i 50 meter brede og lange kanaler som hver er delt opp på individuelle grunneiere. Dvs at skal du gå på jakt på en kvadratkm må du alliere deg med vel 20 grunneiere. Og ett klart flertall av disse driver hjortejakt og vil ikke nødvendigvis ha fuglejegere marsjerende i terrenget sitt.

 

Sotra Øygarden Jeger og Fiskarforening har prosjeker på gang og vi jobber med å få en løsning på dette, men har ikke noe konkret på nåværende tidspunkt.

 

Sjøfugl og predator jakt har vi derimot en løsning på. Hjortejakt også.

 

Finn oss på Facebook da det er mest aktivitet der.

 

Leirdueskytingen vi herjer med på Haganes er også å anbefale da det er en grei plass å treffe likesinnede.

 

Renslighet og diskresjon er vi dårlig på.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo område på askøy også. Som du kan jakte det meste av fugl. Bergen har område de også.

 

Tror ikke jeg ville brukt tiden min på fuglejakt i dette terrenget. Finnes knapt fugl utenom noen rugder under trekket.

 

Men terrenget er et greit terreng for en fersking som vil ha tilgang på hjortejakt for en billig penge.

Link to comment
Share on other sites

Fuglejakt samtidig med hjortejakt er ikke alltid ønskelig ut fra grunneieres synspunkt ?

 

Skal du få tilgang på fuglejakt i mer ordna former/lett tilgjengelig/organisert så må du nok reise litt øst for Bergen, eks, Voss eller Bergsdalen. Generellt er storfugl fredet, men gode muligheter til god trim i kupert terreng.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...