Jump to content

Nytt løp eller ny rifle?


Hisbotten

Recommended Posts

Jeg har en Tikka 690Links i kal 30.06 som jeg enten vurderer å bytte løp/kaliber til 6,5 x55 eller selge/bytte til 6,5.

Hva er mest økonomisk?

Løpskifte med det som hører til? Noen som vet om det går an å skifte løp til 6,5 uten å fikse alt for mye på sluttstykke/magasin?

Eller er det bare å hive seg rundt og kjøpe ny rifle som er det lureste?

Link to comment
Share on other sites

Tipper du har ei ny pipe for rundt 3000-3500 kroner, så kan du sikkert påregne en tusenlapp eller vel så det til børsemakeren. Når det gjelder magasinet, så er det store sjangser for at det fungerer som det er. Bare en måte å finne ut av det på.

Link to comment
Share on other sites

Du spør om hva som blir det mest økonomiske. Det kommer an på.

Hvis du finner en som vil ha en 30-06 blir det jo gratis :wink: Hvis du selger brukt privat, og kjøper brukt privat kan du tom ha penger igjen er du heldig/god...

Men å bytte løp er uproblematisk, i tillegg til halvt gebyr, og da kan du velge fritt. Magasinet vil fungere som normalt

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig at sluttstykket må åpnes 1 tidels mm, men det er bare å ta en 6,5 hylse og prøve om den går under ekstratoren med klaring rundt hylsebunnen på sidene. En Heym jeg hadde før måtte åpnes litt for å få sikkert utkast når den ble kamret om til 6,5x55.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...