Jump to content

Norrøna Kongsvoll


gordon setter

Recommended Posts

Er det noen som har denne rumpetaska til Norrøna??

Er det god bærekomfort på den, den siger ikke om den blir lastet for tung?

 

Var på intersport her i Tromsø i går og skulle kjøpe en men selgeren der sa de ikke tok inn disse siden det var elendig bærekomfort på disse.

Mannen dømte rumpetaska nord og ned og prøvde å selge meg to andre sekker istede, ble så skeptisk til om han i hele tatt ante noe om det han snakket om, ut i samtalen begynte jeg å lure på om mannen faktisk hadde gått på jakt noen gang selv....men men.

 

Så er det andre som har andre opplevelser når det gjelder Kongsvoll rumpetaske en han selgeren på intersport??

Link to comment
Share on other sites

Er klar over det med rypenett i lokket og at den da blir som en vanlig sekk når man bruker det.

Hadde lyst på en liten sekk med plass til litt mat, en liten thermos og en pakke eller to med haglepatroner. Og plass til jakka når det blir for varmt.

Mest for de kortere turene, men tror egentlig den hadde fungert godt til dagsturer og.

Og skulle man skyte noe fugl så er rypenettet genialt slik det er laget.

Link to comment
Share on other sites

Heisann Setter.

Jeg har en kongsvoll, helt grei men blir fort litt segen...

Kjøpte meg en badlands monster fanny pack, denne er endel større, har et mye bedre belte, det er i tillegg mulig å bruke skulder reimer med drikkebeholder type camelback. Kjempe taske til dagsturer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har og er fast bruker av en Kongsvoll. Det er deilig å ha ryggen / skuldre fri. Den siger litt hvis du laster den tungt, men det sier seg selv. Du trenger ikke å hå lokket åpent hvis du bruker rypenett med skulderstropper. Lokket er todelt. Rypenettet snører du bare igjen. Jeg synes den er genial på kortere turer hvis du ikke skal ha med deg all verden, og hvis du ikke regner med et utbytte på to tiurer, men hadde jeg fått det så skulle jeg gladelig båret den ene ut uten å ha den i sekken :wink:

 

Jeg bruker den mer enn jeg bruker sekk under småviltjakta :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kjøpte meg en kongsvoll i dag.

Bare fått testet den på her hjemme, blir moro å bruke den på små jakturer og som fiskeveske er den jo genial.

Eneste jeg kunne tenke meg annerledes på sekken var et større rypenett, det var mindre en jeg hadde trodd.

Må nok ha liggende en galge i sekken sånn i tilfelle :P

Link to comment
Share on other sites

Vi har den......(ble "lurt" av Trod her inne til å kjøpe den i fjor)...... :roll:

 

Knall sak....jeg bruker den MYE...har alt jeg trenger i den...fotoaparat, videokamera kikkert....sitte plate...myggolje....ammo....matpakke drikkeflaske.....osv....

 

Brukes på skogsturer, bukk-, bever-, elg/rådyrjakt osv...

 

Et megeet godt kjøp å invistere i denne...... 8)8)8):mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har hatt min i noen år nå og jeg kan ikke få rost den nok.

Ang bærekomfort.

Jeg var ute i går og da hadde jeg lastet den med: 1,2l væske, avstandsmåler, kikkert, GPS, og litt annet småtteri. Det får aldri blitt det samme som en sekk, men bærekomforten er mer enn bra nok for meg. Jeg måtte etterstramme litt i ny og ne, men for meg er ikke det noe problem eller irritasjonsmoment.

 

Løp og kjøp!

Link to comment
Share on other sites

Fikk plass til 15 stk 12/70 patroner i hver lomme som er på magebeltet og i tillegg kan man ha patroner eller annet småtteri som tåler regn i nettingen på siden av sekken.

Da er det god plass til en jakke, matpakke, thermos og div små ting man liker å ha med i selve sekken.

Denne får jeg mye glede av tror jeg.

Spesielt sammen med drillingen, noen kal 20/76 patroner i den ene lommen og riflepatroner i den andre.

Fin som anlegg når man bruker rifleløpet er den nok og :P:P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...