Jump to content

Federal's Heavyweight. Noen som har testa denne?


Mikkel

Recommended Posts

Jaktdepotet selger Federal Heavyweight. Egenvekta skal være på nesten 15 g/cm3 (Bly 11,4 g/cm3)! Har noen prøvd disse patronene? Dette ER virkelig tungvekthagl! Ikke noe dyrere enn Remington Wingmaster(12 g/cm3) heller. Må nesten teste dem gitt... :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Googla Federal Heavyweight for moro skyld. Fant endel fra statene. I en liten test av Heavyweight i 6'er mente forfatteren at de gav for dårlig skuddbilde. Ellers fant jeg endel tester av Remington Wingmaster og liknende hagl, med tanke på kalkunjakt. Et morsomt utsagn som viste hvor overprisa amerikansk ammo er i Norge var noe sånnt; Bra ammo, men er det virkelig nødvendig å spandere 2 dollar (10 kr)for å få livet av en kalkun!? :? Bortskjemte jævler!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Vært inntresang patron å prøve til gåsejakta den heavyweightn, hagl nr4 tror jeg ville holdt, i år

prøvde jeg ut winchester xtended turkey 12/76 og den likte jeg veldig godt samler mer en wingmaster

så imp cyl holder på normale hold, den har også lit mykere hagl. De har også en variant som heter

xtended waterfowl, den skal vist ha egenvekt på over 16cm 3, men koster 55kr pr skudd :shock: , men

kanskje vert et forsøk likevel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...