Jump to content

Usj... Enda en ny ruger


Hassel

Recommended Posts

Fantastisk! Stor stjerne til Ruger for at de endelig har tatt damene på alvor slik S&W gjorde for en god del år tilbake med sin LadySmith serie. Her har Ruger tryllet frem en smekker revolver med riktig så feminine og vakre linjer i passelig størrelse for dame-hender. Krona på verket hadde jo vært om de hadde klint til med rosa skjeftesider og hengt på noen charms her og der. For enda å ta det et skritt videre kunne de integrert en eye-liner i underlug'en og en leppestift i skjeftet.

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel ikke det akkurat en ny model... så fruentimmerene har da hatt små (men ikke spesielt lette....) revolvere å kjøpe fra rguer før i minst 4 forskjellige kalibre. Greia med denne er jo at den har lengre løp en tidligere .357 sp101 utgaver, og fullt stillbare sikter.

 

Ser Jeff Quinn hos "Gun Blast" omtaler denne hendige 5 skudds .357 mag revolveren som en "Kit Gun", en rolle det kna fylle utmerket der hvor likt er lov å dra med seg i skauen.

Link to comment
Share on other sites

Åssen skal jeg få tilatelse og råd til en sånn da :overrasket:

 

Er da ikke noe problem. Du tar bare med det en utfylt søknad til våpenkontoret og sier:

"her er en søknad på en ny Ruger i 357. Jeg vet har litt mange våpen fra før, så jeg selger 10 andre Rugere jeg ikke ahr bruk for, for å kjøpe denne nye."!

 

Og vips så får du nok lov. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har bare S&W revolvere i dag, men hadde en SP-101 i 38 spcl m 3" løp(faste sikter) på begynnelsen av 90 tallet. Husker den som et koselig bekjentskap, men fikk ikke brukt den spesielt mye og solgte den. Vet ikke om den holder vektkravet for spesialrevolver i dag men det bør være et dugendes våpen til denne klassen. DA avtrekket husker jeg som langt men ok. Helt annerledes enn S&Ws DA avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig er vel en sammenligning av en N-ramme smith mot en liten 5 skudds SP101 ramme revolver litt usaklig.

men nå er ikke dette en tråd om hva som er 'best' av ruger, S&W osv. Men hvor teite Ruger er som hele tiden lager nye modeller før jeg rekker å kjøpe de gamle...

De har dessuten nettopp lansert en 8 skudds 22lr på den urstygge LCR ramma...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...