Jump to content

Noen som har 22LR subsonic på lager, fra Win eller Rem?


Buster

Recommended Posts

Hei.

Jeg gidder ikke å betale 1,50 for hver "pfft", og lurer på om noen vet om noen som har en av disse på lager her på sentrale Østlandsområdet. Tenker da på feks. Jaktpartner på Gjøvik, Børselars, Villmarksbutikken, M. Landrø, Jaktdepotet. Altså innen en drøy times kjøring herfra.

Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

faen da mann. du sku ringt. var å hamstra stæsj hos jakt og friluft i arendal tidligere idag

 

ellers pleier jeg å kjøpe lapua subsonic hos xxl i sandvika...

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker den standar og det sier bare "pff" hos meg...

er det ikke 1050 på den a?

skal være?

 

CCI Standard har jeg skutt opp 1000stk av, og de smeller. I allefall de fleste av dem. Hvis du skyter imot noe, eller i mellom noen hus så hører du det ekstra godt, men skyter du oppover et jorde feks, eller i lufta så smeller det lite. Jeg har prøvd to forskjellige dempere også så det er ikke det.

Pistolklubben jeg er medlem av har disse CCI'ene. De ligger nok helt i grenseland hva angår fart, men de smeller mye mere enn sub ammo.

Link to comment
Share on other sites

Betalte 80 kr for 100 stk CCI Sub her oppe når jeg handlet sist. Men det blir vel meir enn ei dryg time unna deg Buster er jeg redd :lol:

 

 

John-A

 

Nesten dyrt det og, når jeg så at Winge solgte 500skudd med Winchester sub, for 179,-/500stk. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Buster skrev:

CCI Standard har jeg skutt opp 1000stk av, og de smeller. I allefall de fleste av dem. Hvis du skyter imot noe, eller i mellom noen hus så hører du det ekstra godt, men skyter du oppover et jorde feks, eller i lufta så smeller det lite. Jeg har prøvd to forskjellige dempere også så det er ikke det.

Pistolklubben jeg er medlem av har disse CCI'ene. De ligger nok helt i grenseland hva angår fart, men de smeller mye mere enn sub ammo.

 

Jeg hører ikke forskjell på cci standard og winchester sub hullspiss ammoen, har en a-tec ccm-6 demper.

Link to comment
Share on other sites

er det ikke en intersport / G-Sport butikk i nærheten av deg da?

de selger Rem Sub for 35kr per 50 skudd. blir 70 for hundre det :)

 

Den G-sporten som er her, har kun RWS og ELEY. Koster skjorta og litt avbuksa alt sammen. Nekter å bruke så mye penger på noe som jeg skyter så mye med.

Link to comment
Share on other sites

Takker for det, men jeg er er ikke så opptatt av hvordan disse kulene oppfører seg. Personlig så synes jeg ikke at hullspiss er brukbart til annet enn fugl. Jeg sværger mest til rel tunge "solids". Hullspiss går ikke inn langt nok. :wink:

Jeg skal bare øse ut en haug med treningsskudd jeg, hjemme, så ikke naboen behøver å gå i bunkeren. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
cci standard går under lydmuren, men det er vel til jakt du tenker på?

 

Den cci standarden jeg har smeller.

 

kommer an på typen. det finnes to typer cci std, en stund så cci std helt lik ut som federals billigpatron, litt lysere kule og en annen type fett enn før. denne typen gir overlydssmell i rifler.

den andre typen, som er den vanligste, har jeg skutt tusenvis av i diverse dempa rifler, og det er noen få lotter som har gitt et og annet overlydssmell, men de par siste årene har jeg ikke støtt på det.

koster ca 30 øre stk om du kjøper på rett sted.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...