Jump to content

Fiocchi hylser 45 acp


DagK

Recommended Posts

Skal begynne å lade 45 acp. XXL selger Fiocchi for 3.14 kr, og tenkte å bruke hylsene på nytt til lading.

Har lest på litt rundt og funnet alt fra anbefalinger til det stikk motsatte angående Fiocchihylser.

 

Noen som har noe å bidra med her? Er det forskjell på årganger mtp kvalitet?

 

På forhånd takk:)

Link to comment
Share on other sites

Takk for kjapt svar!

 

Har også hørt at dette skal være veldig bra hylser, men det var plutselig en kar som sa at dette var helt ubrukelige hylser til hjemmelading. Føler vel at jeg kan stole på han, men han selger ikke Fiocchi selv... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Har hatt problemer med Fiocchi og 9x19mm (trange tennhettelommer), men .38 og .357 går helt greit. .45 Auto er sjelden noe problem så lenge vi snakker messinghylser, det eneste hylsemerket jeg har hatt problemer med er Hirtenberger. De var sinnsykt myke, og hvis man ikke laget skikkelig termostut på dem, så krøllet de seg når satt i kula. Dette er 20 år siden, og det var en pakke på 50 stk, så det kan godt hende at det var noe feil med den lotten.

 

.45ACP har en del greie egenskaper. Vanligvis så får man problemer hvis man blander hylser fra forskjellige fabrikanter, men leste en artikkel, hvor forafatteren testen en del "sannheter", og med ellers slike komponenter, klarte han ikke å finne signifikant forskjell på ladninger med blandede hylser og de med hylser sortert på lot og fabrikk. Da brukte han ikke europeisek hylser, vet at GECO har måbart mindre volum enn f.eks. Remington, så uansett anbefaler jeg ikke å blande hylser av forskjellige fabrikat generelt, men til .45 ACP, så er det ikke sikkert det har noe å si.

 

Kan bare spekulere i årsakene, men gjetter på at det skyldes lavt trykk, relativt tung kule og mye tomrom i hylsene.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Skal begynne å lade 45 acp. XXL selger Fiocchi for 3.14 kr, og tenkte å bruke hylsene på nytt til lading.

Har lest på litt rundt og funnet alt fra anbefalinger til det stikk motsatte angående Fiocchihylser.

 

Noen som har noe å bidra med her? Er det forskjell på årganger mtp kvalitet?

 

På forhånd takk:)

 

P. Vaabenlager i Krs. har i disse dager ute klubbtilbud på ammo.

Det må kjøpes relativt store kvanta for å oppnå de beste rabatter, men om en er noen som går sammen blir det fort billigere enn XXL prisen du nevner :wink:

 

PS; må hentes i Krs :!:

 

ALLE GFL pistolhylser er gode å lade om på :!::!::!:

Alder eller lot. spiller mindre rolle.

Trimme 45 hylser kan du kanskje tenke på når de er ladet (feltladninger) mer enn 15 ganger :D

Link to comment
Share on other sites

Dett er et sånt klassisk "hjemmeladings" spørsmål, det er vanskelig å svare på, fordi svaret er avhgengig av lot, tid den som svarer har erfvaringen fra osv.

 

 

Når det gjelder FIocchi så finnes det to typer hylser i kongeriket SVJV, det er de vanige sivile som blant annet kommer via XXL og sivilt innkjøpt ammo, og så er det de militere .45 acp hylsene som er merket M11 i tilegg til GFL. De sistenvnte har jeg også hørt at skal vær ugunstige å bruke til hjemmelading, men de få jeg har har ikke kranglet hos meg. Har ellers ingen negativ erfaring med bruk av GFL hylser, uavhenikg av kaliber (.45 ACP, .38 Spes, .357 mag, .44 mag og tusenvis av sivile og militære 9mm hylser)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjøpte Berrys 230grn i sommer på XXL.. kosta 75 øre stk om jeg ikke husker helt feil... Lade 45acp til 1.30/stk er ikke galt...

 

 

jeg bruker stortsett bare Fiocchi hylser i 45acp og disse funker helt gull. Aldri hatt noe som helst problem med disse. Går som smør igjennom pressa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...