Jump to content

GRS stokk til Tikka T3 lite


Animalhunter

Recommended Posts

Jeg lurer på det samme, men er litt bekymret for at det skal bli tungt. Blir somregel mye gåing.

 

Hvor mye veier den orginale T3 lite stokken ? grs jaktstokkene veier vel ca 1300 gram, er vel kanskje ikke så veldig stor forskjell, eller veier plaststokken til tikka kun ett par hundre gram ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på det samme, men er litt bekymret for at det skal bli tungt. Blir somregel mye gåing.

 

Hvor mye veier den orginale T3 lite stokken ? grs jaktstokkene veier vel ca 1300 gram, er vel kanskje ikke så veldig stor forskjell, eller veier plaststokken til tikka kun ett par hundre gram ?

Om du bytter ut en slank hul plaststokk med et laminatskjefte som sikkert ikke er slankere iallefall så må du vel regne med å måtte bære litt mer vekt. ;)

 

Da får man den evige "bedre å skyte med eller lettere å bære" diskusjonen. Å det er det ikke lett å bli enig med seg selv i. (å selv om enkelte jegere er både 5 og 15 kg overvektige så prøver de å slanke rifla 250 gram ;) )

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Veier 4220 gram med original montasje og Leupold vx-r 4x12-50

 

Leupolden veier 468 gram i følge deres hjemmesider.

Jeg har akkurat veid et par Sako OptiLock 30mm på kjøkkenvekta, de var 102 gram.

(Regner med det er de du sikter til når du skriver original montasje)

 

En T3 Lite veier 2800 gram + 468 + 102 = 3370 gram

 

4220 - 3370 = 850 gram diff.

 

Kan det være så stor forskjell?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...