Jump to content

registrering av luftgevær?


kleppe_87

Recommended Posts

flott. hvordan er det med import da? er det like greit å få inn et luftgevær med 1650 fps så et med bare 800 fps?

 

Vet ikke angående ikke registreingspliktige luftgevær da jeg bare har importert registrerings pliktige men disse gikk så greit at ett av de ble sent gjennom uten og i det heletatt vekke noen oppmerksomhet fra tollvesenet annet en moms, ble ikke en gang bedt om leg når jeg hentet det på posten.

 

Så jeg tviler sterkt på at du kommer til og få noen problemer med import av et i 4.5/.177 uansett fps(og hvis det blir et problem så er det jo bare og referere tollvesenet til love kappittelet som klasifiserer det som IKKE registrerings pliktig så ordner det seg sikkert).

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bry seg med import?

Du sparer ikke så veldig mye, det har også skjedd at våpenet har blitt dyrere.

En annen ting er at dersom det er noe feil av noe slag blir det plutselig veldig dyrt igjen da du må betale returfrakt og alt annet selv. Å krangle med de store "over there" kan du bare glemme da det er billigere for dem å lukke øra fremfor å sende en pakke frem og tilbake.

Sjekk bruktmarkedet på finn.no, det er massevis av kraftige luftvåpen til salgs der.

Skal du først handle ville jeg sett på .22

Du må ha ervervstillatelse, men det koster under 300.- og du er garantert å få en med mindre du er dømt for noe alvorlig, dvs ran, vold, drap, tyveri etc.

Og du må være over 18 da....

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor bry seg med import?

Du sparer ikke så veldig mye, det har også skjedd at våpenet har blitt dyrere.

En annen ting er at dersom det er noe feil av noe slag blir det plutselig veldig dyrt igjen da du må betale returfrakt og alt annet selv. Å krangle med de store "over there" kan du bare glemme da det er billigere for dem å lukke øra fremfor å sende en pakke frem og tilbake.

Sjekk bruktmarkedet på finn.no, det er massevis av kraftige luftvåpen til salgs der.

Skal du først handle ville jeg sett på .22

Du må ha ervervstillatelse, men det koster under 300.- og du er garantert å få en med mindre du er dømt for noe alvorlig, dvs ran, vold, drap, tyveri etc.

Og du må være over 18 da....

 

Er noen år siden men jeg kjøpte en RWS48 i cal.22 fra florida og etter først å ha blitt send fra fabrikken i tyskland til USA der jeg bestilte den fra, for så og bli sendt tilbake over dammen til meg...

 

Sparte mellom(husker ikke nøyaktig beløp) 1500-2000 kr etter toll, moms, frakt etc., 1500-2000 er da "mye" spart... for meg i hvertfall :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...