Jump to content

44 Magnum og løpslengde 4"


helon

Recommended Posts

Har brukt en 5" Classic. Full lug. Skjøt revolverfelt, aldri magnumfelt. Tror det kan bli smertefullt å fullføre en feltløype med faktor 290 og 4" uten lug. Kan sikkert redusere snerten ved å bruke tunge (300grains+) kuler, hvis våpenet klarer å stabilisere dem.

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Tanken var å måtte prøve med tunge kuler ja, men en heftig sak blir det vel uansett. Skulle gjerne hørt om noen faktisk hadde prøvd denne varianten i Mag2. Hadde selv en med laaaannnkt løp som ble en stor tung sak å håndtere uten bjønne never så tanken streifer på om det kan være aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste Elmer Keiths "Sixguns", og diverse tekster av Ross Seyfried, og har også lyst på en 629 4", men ser ikke for meg at jeg kommer til å søke på den til magnumfelt. Da selger jeg heller 686'n og søker på den til revolverfelt. Gikk ganske greit å skyte felt med 250 grains kule og en 6-7 grains med N340. Ladet med N310 også, men det skal man ikke si høyt her inne :)

 

Han som kjøpte 5" Classic'n min fikk kutt i fingrene når han skjøt magnumfelt med den. Måtte til Norèn for litt "dehorning".

 

Men en 4" med Milt Sparks-hylster er en sånn returnerende drøm for mitt vedkommende:

200AW_large.jpg

 

Fortsatt "stuck in the 80ies", så jeg vil helst ha den rustfrie utgaven.

163603_01_md.jpg

 

Litt tvilende til S&W sitt fabrikkgrep, mulig Hogue ikke alltid var optimalt, men det var da penere enn dette?

 

Men med dette siktet:

150252_02_md.jpg

 

Poenget er at du velger deg handicap hvis du har ambisjoner innen mf, men man kan ha ufattelig mye gøy utenfor konkurranse også...

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...