Jump to content

Hvor mye For til Hundevalp


Sportskytter

Recommended Posts

Hei jeg har fått en Labrador Retriever i hus som nå er ca.10 uker, jeg fikk beskjed om at valpen skulle ha et målebeger pr dag med Happy Dog når ho var 8 uker men hvor lenge skal jeg bruke dette målet? hun vokser jo fort så jeg lurer på om noen vet eller har en tabell for dette med mat mengde nå i startfasen.

Link to comment
Share on other sites

Dessuten ville jeg ikke kun gitt tørrfor til en valp hele oppveksten,og særlig ikke det foret du bruker..

 

Hvorfor ikke bare tørrfor og hvorfor ikke dette foret som mange opdrettere bruker?

 

Du kommer aldri til å fore så hunden din blir mett. Du har en labrador :lol:

 

Det har du nok rett i, ho er helt desperat etter mat, vi kan ikke gå på kjøkkenet uten at ho kommer springende :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dessuten ville jeg ikke kun gitt tørrfor til en valp hele oppveksten,og særlig ikke det foret du bruker..

 

Hvorfor ikke bare tørrfor og hvorfor ikke dette foret som mange opdrettere bruker?

 

Du kommer aldri til å fore så hunden din blir mett. Du har en labrador :lol:

 

Det har du nok rett i, ho er helt desperat etter mat, vi kan ikke gå på kjøkkenet uten at ho kommer springende :lol:

Det er bare min mening dette da..et tørrfor er egentlig ødelagt,kokt ihjel..hunden er et rovdyr/kjøtteter,og jeg mener den innimellom,særlig som valp har godt av litt naturlig rått kjøtt inimellom(Vom&Hundemat pølser til valp)det er mye muskler,ledd,benbygning som skal utvikles.Som basis foretrekker jeg tørrfor for valp,av en produsent som har kunnskap og erfaring!Det du forer med har jeg aldrig hørt om..så de hadde mais som første ingrediens!Ærlig talt..

Link to comment
Share on other sites

Labradorer har lett for å bli bælfeite og fæle (stakkars bikkjer) om de fores etter eget magemål. Følg foringsanvisningen med lette justeringer for passe vekt. På en voksen hund sier en tommelfingerregel at du ikke skal kunne se ribbeina, men kjenne de godt når du tar på hunden.

 

Og ikke noe "stakkars hunden, den er jo så glad i mat!" Det er ikke godt for ei bikkje å være overvektig, så følg nøye med på hundens vekt. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...